اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

قلعه دیشموک ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ملی شدن قلعه دیشموک در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

قلعه دیشموک ثبت ملی شد
علی‌رضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: از سوی شورای سیاستگذاری ثبت میراث فرهنگی کشور، قلعه دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری ثبت میراث ملی که در قشم برگزار شد، قلعه دیشموک که جز آثار ارزشمند به جای مانده از دوره ساسانی است، به ثبت ملی رسید.
ایزدی افزود: این قلعه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد معماری و تاریخی است که در شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
این مسئول بیان داشت: با ثبت قلعه دیشموک از این پس اقدامات مرمتی و حفاظتی این بنا در برنامه‌های میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار خواهد گرفت.
     
*ثبت تپه برج بنگر ‌جوکار در فهرست میراث ملی  
مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان داشت: محوطه برج بنگر ‌جوکار که قدمت آن به دوره اشکانی می‌رسد در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این محوطه تاریخی که آثار ارزشمندی از دوره اشکانی را در خود جای داده، با تلاش اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در چهارمین همایش ثبت مورد تایید قرار گرفت.
وی افزود: تپه تاریخی برج بنگر جوکار در بخش مارگون کهگیلویه و بویراحمد واقع شده به دلیل ویژگی‌های تاریخی و منحصر به‌فرد در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.
این مسئول تصریح کرد: با ثبت ملی تپه تاریخی برج بنگر جوکار، عملیات کاوش و باستان‌شناسی در این منطقه آغاز خواهد شد.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: این استان سرشار از میراث کهن فرهنگی و جاذبه‌های بکر طبیعی بوده که با اندک توجه بیشتر و همدلی مسئولان می‌توان جایگاه آن را در این عرصه تغییر داد و به رتبه‌های برتر کشوری نزدیک کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول