اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

قیام 19 دی انقلاب اسلامی را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: قیام 19 دی انقلاب اسلامی را بیمه کرد و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

قیام 19 دی انقلاب اسلامی را بیمه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: 19 دی‌ماه سالروز قیام خونین مردم قم است و در این واقعه نخستین جرقه‌های قیام در ظلمتکده نظام شاهنشاهی زده شد.
وی افزود: 19 دی‌ماه آغاز حرکت و خیزش‌های بعدی در شهرها و دیگر استان‌های کشور شد و در این روز تاریخی خون شهدا و طلبه مدرسه فیضیه قم که در راه اعتلای نظام توحیدی و اسلامی ریخته شده بود، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و این نهضت را به پیروزی رساند.
اسماعیلی با بیان اینکه ما باید همواره یاد و نام شهدا را در دل و ذهنمان زنده نگه داریم، گفت: رفتار و حرکات ما باید بر محور خاصه شهدا باشد، انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است که به آسانی از دست برود بلکه ما برای به دست آوردن این انقلاب خون‌های زیادی تقدیم درخت تناور انقلاب کرده‌ایم و باید همواره مدیون خون شهدا باشیم که تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و دعوت حق را لبیک گفتند. 
خطیب جمعه گلپایگان در ادامه به فضای انتخاباتی کشور اشاره کرد و افزود: تمام افرادی که به نوعی احساس تکلیف می‌کردند و با عهدی که با امام (ره) و انقلاب اسلامی داشتند به میدان آمدند و کاندید شدند، عرصه انتخابات یک عرصه رقابتی است و افرادی که از ظرفیت و توانمندی برخوردارند به میدان آمدند و حال نوبت مسئولان اجرایی است که این افراد را گزینش کنند و به فیلتر شورای نگهبان بسپارند.
اسماعیلی تصریح کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، دینی و اخلاقی است و تمام افراد جامعه باید با مطالعه و تدبیر کاندیداها را انتخاب کنند و به افرادی که از صلاحیت لازم برخوردارند، رای بدهند.
اسماعیلی در ادامه به شرایط نمایندگان اشاره کرد و گفت: یک نماینده باید به نیاز مردم توجه داشته باشد و کارگشای آنها باشد و در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و صیانت از آزادی مردم اهل نظر و دقت باشد.
وی یادآور شد: در حوزه انتخابی شهرستان گلپایگان و خوانسار 12 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم در این دوره رقابت سالم انتخاباتی داشته باشیم و اگر گروهی از کاندیدای خاصی حمایت می‌کنند به دنبال تخریب سایر کاندیداها نباشند و تقوا را در مسائل انتخاباتی و تبلیغاتی مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه گلپایگان در ادامه به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: این کنگره بین‌المللی در 28 و 29 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیین افتتاحیه در شهر قم و آیین اختتامیه در شهرستان گلپایگان برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: کنگره بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی فرصت طلایی برای شهرستان گلپایگان است تا ظرفیت‌های شهرستان نشان داده شود و افرادی که فیلم، مستند، خاطره و مقالاتی از این مرجع بزرگوار دارند به ستاد بزرگداشت ایشان تحویل دهند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان در ادامه بیان داشت: افرادی که از تمکن مالی برخوردارند مهدهای قرآن را یاری کنند چون ما هرچه داریم از قرآن و اهل‌بیت (ع) است و باید به رشد و تعالی فرهنگ قرآنی در شهرستان توجه بیشتری داشته باشیم.
اسماعیلی گفت: مهد قرآن در شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر فعال است و دانش‌آموزان در این مهدهای قرآن به فراگیری علوم قرآنی مشغول هستند اما باید از طرف خیرین و نیکوکاران بیشتر حمایت شوند تا این افراد در آینده پاسخگوی نیاز قرآنی جامعه باشند.
وی با بیان اینکه قیمت اجناس در گلپایگان چهار برابر سایر شهرهای اطراف است، بیان داشت: از فرمانداری و بازرگانی شهرستان خواهشمندیم که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند و راهکاری برای آن بیندیشد چون اقشار آسیب‌پذیر جامعه به شدت با این گرانی موجود در شهر مواجه هستند و بازاریان و میوه فروشان نیز به سود کم قانع شوند تا مردم هم از رفاه نسبی برخوردار باشند.
انتهای پیام/ط4000/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول