اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برنامه پنجم توسعه

100 درصد مدارس مازندران هوشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه پنجم توسعه 100درصد مدارس مازندران هوشمند و الکترونیکی می‌شوند.

100 درصد مدارس مازندران هوشمند می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی‌اصغر طبری شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه توانمندی آموزشگاه‌های شهرستان آمل در اجرای طرح هوشمندسازی که در مدرسه دخترانه شاهد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هوشمندسازی مدارس در استان‌ها نیاز به عزم ملی دارد و با ایجاد آن می‌توان بالندگی، ایجاد توسعه و پیشرفت چشمگیر علمی را در مدارس کشور شاهد بود.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه هوشمندسازی یکی از نشانگرهای مدرسه محوری در افق 1404 است، بیان داشت: باید در کنار مدرسه‌محوری به توسعه منابع انسانی و علوم کاربردی از دریچه بهبود وضعیت نگریسته شود.
طبری با اعلام اینکه تمام عناصری که در داخل یک مجموعه برنامه‌محور آموزشی و پرورشی نقش ایفا می‌کنند در سیطره مدرسه‌محوری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نگاه به مدرسه متحول‌گرا و هوشمند با روش‌های سنت‌گرا مقدور نیست، زیرا باید به تحول بنیادی بیاندیشیم و فلسفه وجودی تغییرات در مفاهیم و مبانی بنیادی را به وجود آوریم.
وی هوشمندسازی را با تغییر وضعیت‌مان نسبت به دوره‌های مختلف ممکن دانست و گفت: این تغییرات باید براساس تکنیک‌های علمی نوین اتفاق بیافتد.
طبری یادآور شد: در برنامه توسعه پنجم 100 درصد مدارس مازندران هوشمند می‌شود که این هوشمندسازی به دو روش ساماندهی تجهیزات، بهسازی و اختصاص تجهیزات امکان‌پذیر است.
این مسئول با تاکید اینکه نگاه و سیاست کلان وزارت آموزش و پرورش تولد بنیادی با توجه به مدرسه‌محوری است، ادامه داد: یکی از زیرمجموعه‌های این امر هوشمندسازی مدارس است که باید به صورت استراتژیک انجام شود که نیاز به عزم ملی و استانی دارد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید اینکه هر فعالیتی دو قالب بازنگری و مهندسی دارد، اضافه کرد: باید در بازنگری روند علمی تعقیب و ارزیابی شود، ولی در بحث مهندسی بازتاب آن موضوع علمی را مطالعه می‌کنیم.
وی کار دانش‌آموزان در نخستین نمایشگاه توانمندی آموزشگاه‌های شهرستان آمل در اجرای طرح هوشمندسازی را بسیار زیبا و جالب توجه خواند و متذکر شد: واقعا جای خوشحالی است که در بخش مدارس غیردولتی و نیمه دولتی پیشرفت فوق‌العاده‌ای در آمل شاهد باشیم.
به گزارش فارس، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های آموزشگاه‌های شهرستان آمل در اجرای طرح هوشمندسازی با ارائه دستاوردهای مدارس هوشمند دولتی و غیردولتی از 11 دی ماه به مدت یک هفته در دبیرستان دخترانه شاهد این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول