اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شد؛

کاشت 4 هزار اصله نهال در جنگل‌های حرای نای‌بند

خبرگزاری فارس: محیط‌بان منطقه حفاظت شده نای‌بند از کاشت 4 هزار اصله نهال در جنگل‌های حرای نای‌بند توسط مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

کاشت 4 هزار اصله نهال در جنگل‌های حرای نای‌بند
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مصطفی موذنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازسازی و توسعه جنگل‌های حرای نای‌بند با همکاری مجتمع گازی پارس جنوبی تحت نظارت دفتر پارک ملی دریایی نای‌بند با کاشت دو هزار اصله نهال حرا در خور هاله آغاز شد.
محیط‌بان منطقه حفاظت شده نای‌بند افزود: نخستین مرحله کاشت نهال حرا در خور هاله با موفقیت به پایان رسیده و در این مرحله حدود دو هزار اصله نهال با حضور کارکنان HSE (واحد حفاظت محیط زیست) مجتمع گازی پارس جنوبی کاشته شد.
موذنی با بیان اینکه کاشت حدود دو هزار اصله نهال دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و تا پایان دی‌ماه اجرایی می‌شود، یادآور شد: با این طرح بیش از 4 هزار اصله نهال در دو مرحله کاشته می‌شود و هدف از اجرای این برنامه علاوه بر احیاء، بازسازی و توسعه جنگل‌های حرای نای‌بند، جلب مشارکت همگانی به ویژه صاحبان صنایع مستقر در عسلویه برای شرکت در برنامه‌های عملیاتی _ زیست‌محیطی پارک ملی دریایی نای‌بند است.
وی گفت: تعارض‌های محیطی و عوامل ناشناخته و شناخته شده، موجب خشک شدن برخی درختان حرای موجود در خورهای واقع در خلیج نای‌بند شده و در این راستا به منظور حفظ این درختان نادر و حفاظت شده، کاشت آنها در نقاط مناسب در دستور کار پارک ملی دریایی نای‌بند قرار گرفته است.
موذنی افزود: کاشت این تعداد نهال هرچند می‌تواند حرکتی نمادین و گامی در راستای احیاء درختان حرا باشد اما می‌طلبد که این حرکت تداوم داشته و مورد حمایت قرار گیرد.
محیط‌بان منطقه حفاظت شده نای‌بند تصریح کرد: حرا به صورت طبیعی رشد کمی داشته و از گونه‌های بسیار مقاوم به شوری بوده و با وجود اینکه بازماندگی نهال‌ها کم است، سالانه نیاز به واکاری نهال‌های از بین رفته می‌باشد؛ اما بسیاری از مشکلات درختان خشکی مانند آبیاری، کودهی و غیره را نداشته و هزینه تمام شده آن  نیز نسبت به دیگر گزینه‌های فضای سبز بسیار کمتر بوده و در صورت تداوم مشارکت در کاشت آن می‌توان به فضای سبز منطقه ویژه کمک شایانی شود.
موذنی ادامه داد: اکوسیستم‌های حرا از جمله زیستگاه‌های بسیار مهم دنیا محسوب می‌شوند که تنوع زیستی بسیار بالایی از موجودات دریایی و پرندگان را در خود جای داده و از نظر گردشگری نیز حایز اهمیت است.
وی بیان کرد: امیدوار هستیم مشارکت مجتمع گازی پارس جنوبی در حمایت مالی این طرح با چشم‌انداز ایجاد جنگلی دست کاشت در خور هاله ادامه یابد و به الگویی برای مشارکت دیگر صنایع منطقه در راستای احیاء و توسعه محیط زیست عسلویه و نای‌بند تبدیل شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول