اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت 28 صفر

مراسم قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: به مناسبت 28 صفر سال‌روز رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد(ص) زیارت حضرت رسول در سراسر استان خراسان رضوی قرائت می‌شود.

مراسم قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در خراسان رضوی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید جواد جعفری، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در جلسه گروه هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی هنری اظهار داشت: مردم خراسان رضوی در روز 28 صفر سالروز رحلت پیامبر عزیز اسلام در تمامی مساجد، مراکز و اماکن مقدسه به ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) با قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص)به ساحت ایشان ابراز ارادت می‌کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین مراسم این روز در حرم مطهر امام رضا(ع) است که آستان قدس رضوی اقدامات بسیار خوبی در برگزاری این مراسم باشکوه انجام می‌دهد، از رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما درخواست می‌کنیم طبق سنوات گذشته این سنت حسنه زیارت جمعی مومنان در سراسر استان را پوشش مناسب دهند و از هم‌اکنون با فضاسازی لازم حزن و اندوه و فضای معنوی در جامعه ایجاد شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از برگزاری این مراسم در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: باید هماهنگی شود در تمام مساجد و مراکز مذهبی این مراسم برگزار شود، البته در هر شهرستان یک مسجد به عنوان مسجد محور که معمولا مساجد جامع شهرستان‌ها هستند مراسم باشکوه‌تری برگزار می‌کنند.
نماینده معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری مراسم 28 صفر در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم انجام شده است این مراسم در سالروز رحلت پیامبر(ص) بعد از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
محمدرضا احمدی‌زاده افزود: قرائت زیارت حضرت رسول از بعید توسط حجت‌السلام اسلامی‌فر قرائت می‌شود و برای پوشش خبری و تصویری مراسم با شبکه‌های تلویزیونی مکاتبات لازم انجام شده است.
در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان نسبت به برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول