اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش بوشهر خبر داد

تهیه بانک اطلاعاتی جامع بی‌سوادان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هم‌اکنون بانک اطلاعاتی جامعی از بی‌سوادان استان در اختیار داریم که بر اساس آن ۷ هزار و 574 نفر شناسایی شده است.

تهیه بانک اطلاعاتی جامع بی‌سوادان استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حسن‌پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: جامعه هدف ما در عرصه سوادآموزی و محو بی‌سوادی در استان بوشهر گروه سنی 10 تا 49 سال است و فعالیت‌های سوادآموزی با جدیت در استان در حال انجام است.
وی افزود: تلاش ما بستن مبادی بی‌سوادی برای ریشه‌کن کردن این معضل در سطح استان بوشهر است.
حسن‌پور ادامه داد: با ادغام نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش در نیروهای ستادی از 25 نفر به پنج نفر تعدیل داشتیم.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که به دنبال این پالایش انجام شد پالایش اسمی بی‌سوادان بود که کار بزرگ و ارزشمندی است و بر اساس آن هر بی‌سواد با اطلاعات کامل در استان شناسایی شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با بررسی‌های انجام شده بر روی این تعداد، مشخص شد از این شمار یک‌هزار و 844 نفر باسواد بودند و 933 نفر نیز مهاجرت کرده بودند.
وی گفت: همچنین 14 نفر فوت شده بودند و 230 نفر نیز وجود خارجی نداشتند ضمن اینکه 440 نفر ناتوان ذهنی بودند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در نهایت با پالایش‌های انجام شده یک‌هزار و 962 نفر بی‌سواد واقعی در استان بوشهر شناسایی شدند.
حسن‌پور بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 416 نفر جذب فعالیت‌های سوادآموزی شدند و مابقی نیز در حال کلاس‌گذاری هستند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه خاص و امضای تفاهمنامه این وزارتخانه با دستگاه‌های اجرایی در مرکز مبنی بر برون‌سپاری دوره‌های سوادآموزی به دستگاه‌ها، این شیوه‌نامه در استان بوشهر نیز در حال اجراست.
حسن‌پور گفت: هم‌اکنون 225 کلاس دوره سوادآموزی با یک‌هزار و 416 نفر و 186 کلاس تکمیلی با یک‌هزار و 100 نفر در حال برگزاری است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: به منظور وحدت رویه و شتاب‌بخشی به فعالیت‌های نهضت سواد‌آموزی انتظار است شورای نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش در هم ادغام و محورهای سوادآموزی استان در این شورا بررسی شود.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول