اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری:

همایش ملی گز در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش ملی گز در این استان در بهار سال آینده خبر داد.

همایش ملی گز در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده عصر امروز در در کارگروه اقتصادی این استان اظهار داشت: این همایش ملی به همت شرکت بین‎المللی هرمیس و با محوریت صادرات این محصول در شهرکرد برگزار می‌شود.
وی فصلی بودن گزسازی و عدم دسترسی مستقیم به بازار مصرف را از جمله مشکلات گزسازان این استان عنوان کرد و افزود: بی‌ثباتی نرخ مواد اولیه، نبود سازمان متشکل برای امور صادراتی و فروش و ضعف دانش و آگاهی از دیگر مشکلات گزسازان این استان به شمار می‎رود. 
معاون برنامه‎ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری میزگردهای دانشجویی، نمایشگاه تخصصی و کارگاه‎های آموزشی را از جمله بخش‌های این هماش عنوان کرد و گفت: توسعه و افزایش صادرات محصولات، آشنایی با اصول بازاریابی صادراتی، کاهش هزینه تمام شده محصول و بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله ضرورت‎ها و اهمیت‎های برگزاری همایش ملی گز در این استان است.
وی تصریح کرد: افزایش کیفیت و بازدهی تولیدات، ارتقای اشتغال پایدار، تأسیس واحدهای جانبی و توسعه و عمران شهری از دیگر ضرورت‎های برگزاری این همایش به شمار می‎رود. 
فروزنده با اشاره به برخی از محورهای همایش ملی گز، خاطرنشان کرد: خصوصیات کمی و کیفی، ارزش غذایی، دارویی، بهداشتی و سلامت محصول، کاهش هزینه‎ها و قیمت تمام شده محصول با رویکرد افزایش صادرات، کاربرد فناوری‎های جدید در فرایند تولید، فرآوری و نگهداری محصول، اقتصاد تولید، بازاریابی و بازارسازی گز، اشتغال و توسعه صادرات، زیرساخت‎ها و توسعه صادرات پایدار، تأسیسات زیربنایی، خطوط تولید، تأسیسات، فرمولاسیون و ترکیبات، ماشین آلات تولیدی بهینه و استفاده از خطوط تولید با بازدهی بالا، مدیریت و بهره‎برداری و بازاریابی و بازارسازی و روش‎های جدید توزیع و فروش داخلی و خارجی را از محورهای همایش ملی گز این استان عنوان کرد. 
معاون برنامه‎ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تبیین نقش صنعت تولید گز در توسعه پایدار کشور و صادرات محصولات غیرنفتی، تلاش برای افزایش سهم صنعت و صادرات گز با توجه به مزیت‎های نسبی، بررسی چالش‎های تولید و صادرات گز، چگونگی به کارگیری فناوری‎های جدید در تولید و صادرات پایدار و ایجاد زمینه ارتباط صنعت تولید گز با دانشگاه‎ها و محافل علمی و صنعتی کشور را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: کمک به معرفی محققان و مهندسان فعال در زمینه‎های تولیدی و مرتبط، ارتقای سطح دانش فنی صنعت گز، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی در زمینه‎های مختلف تولیدی، تبادل اطلاعات بین صنایع و مراکز علمی و پژوهشی، افزایش کمی و کیفی محصولات، کاهش قیمت تمام شده و ایجاد ارزش افزوده، تبادل دانش فنی و هم‎اندیشی پژوهشگران، متخصصان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان گز از دیگر اهداف برگزاری این همایش به شمار می‎رود.
فروزنده اضافه کرد: همایش ملی گز با همکاری استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری و سازمان توسعه تجارت ایران در این استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول