اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ساری خبر داد

راه‌اندازی تاکسی‌متر در ساری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری از راه‌اندازی تاکسی‌متر در ساری خبر داد.

راه‌اندازی تاکسی‌متر در ساری
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد گوران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 3 هزار دستگاه خودروی تاکسی در شهرستان ساری خدمات حمل و نقل درون شهری می‌دهند، اظهار داشت: آموزش در اولویت فعالیت‌های سازمان تاکسیرانی قرار دارد.
وی تصریح کرد: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی، رانندگان تاکسی به آموزش نوین داخل شهری مجهز می‌شوند.
گوران کمیته انضباطی سازمان تاکسیرانی که با حضور نماینده شورای شهر ساری، شهرداری و نماینده رانندگان تشکیل می‌شود را فعال دانست و گفت: اگر هرگونه گزارش مبنی بر تخلف از سوی مالکان تاکسی درون شهری در شهرستان ساری به ما گزارش شود، پرونده‌ها بررسی می‌شود.
 
*83 پرونده در کمیته انضباطی منجر به رای شد
وی با بیان اینکه امسال22 جلسه هیئت انضباطی در سازمان تاکسیرانی ساری تشکیل و پرونده‌ها بررسی شد، ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون 83 پرونده منجر به رای و بقیه پرونده‌ها به لحاظ غیرحاد بودن به صورت تعاملی حل شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری اظهار داشت: برای نصب سیستم "جی پی اس" بر روی تاکسی‌ها با شرکتی قرارداد منعقد شد و این قرارداد مسکوت ماند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون نرم‌افزار کنترلی تاکسی‌های درون شهری به نتیجه رسید و با دستور سازمان تاکسیرانی کشور به صورت یکپارچه در سطح کشور اجرا می‌شود.
  
* 20دستگاه ون وارد شبکه حمل و نقل درون شهری می‌شود
گوران با اعلام اینکه 126 دستگاه خودروی ون به تاکسیرانی تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: 20 دستگاه سهمیه اخذ شد و هم‌اکنون چهار دستگاه وارد شبکه حمل و نقل درون شهری و بقیه نیز تا پایان سال وارد سیستم خدمات‌رسانی حمل و نقل درون شهری در شهرستان ساری می‌شود.
وی درباره ساماندهی کارت سوخت خودروهای روستایی گفت: خودروهای مسافربری روستایی در سال 85 باید وارد سایت ستاد مدیریت سوخت می‌شدند و به لحاظ وارد نشدن در این سیستم، فاقد کارت سوخت هستند.
گوران درباره حل مشکل خودروهای روآ که به صورت تاکسی در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان داشت:  نیروی انتظامی و پلیس راهور برای حل مشکل خودروهای روآ مکاتبه‌ای با ایران خودرو داشتند که در شهریور امسال کار پلاک شدن این خودروها انجام شد.

*خودرو روآ از سیستم تاکسیرانی خارج می‌شود
گوران با بیان اینکه تا پایان سال 90 کار پلاک تمام خودروهای روآ انجام و در سال آینده از سیستم تاکسیرانی خارج می‌شود، تصریح کرد: روآ به عنوان خودروی طرح و توسعه در اختیار سازمان تاکسیرانی  قرار نمی‌گیرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری با اشاره به اینکه در شهر ساری حمل و نقل پویا نداریم، خاطرنشان کرد: تاکسی به عنوان حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شود ولی ما از این سیستم حمل و نقل در سرویس عمومی استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس آمار، 58 درصد جابه‌جایی مسافر شهر ساری را تاکسیرانی برعهده دارد و با توجه به اینکه برخی فکر می‌کنند تاکسی نباید دربستی برود این تفکر با آئین‌نامه مغایرت دارد ولی برخی درخواست‌ها موجب می‌شود تا تاکسی به صورت دربستی کار کند.
گوران با تاکید بر اینکه هیچ تاکسی اجازه دربستی رفتن را ندارد، خاطرنشان کرد: بازرسان تاکسیرانی برای نظم بخشی در جابه‌جایی مسافران در تمام ایستگاه‌ها نظارت مستقیم دارند.
  
*معطلی چهار دقیقه‌ای برای تاکسی
وی با اعلام اینکه هر مسافر در شرایط عادی کمتر از چهار دقیقه برای تاکسی معطل می‌شود، گفت: زمان معطلی در ساعات غیر از پیک مسافر برای استفاده از سیستم حمل و نقل تاکسی کمتر از زمان عادی است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری نقش شهروندان را در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در بعد نظارتی همچون پلیس دانست و گفت: برای اینکه تمام متقاضیان از تاکسی در حمل و نقل عمومی استفاده مطلوبی داشته باشند شهروندان در بعد نظارتی همکار ما هستند.
‌وی از راه‌اندازی تاکسی‌متر در ساری خبر داد و یادآور شد: بلافاصله بعد از ابلاغ طرح تاکسی‌متر زیرساخت‌های این ابزار کنترلی فراهم و در مرکز مازندران راه‌اندازی می‌شود.
 
*1100 نفر از راننده‌های تاکسی بیمه تامین اجتماعی هستند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری از بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی در شهر ساری خبر داد و اظهار داشت: یک هزار و 100 نفر از رانندگان تاکسی از طرح ریاست جمهوری بیمه تامین اجتماعی هستند که ماهانه مبلغ 45 هزار تومان را خود و بقیه را دولت به صورت یارانه می‌پردازد.
  
*1039 نفر از رانندگان تاکسی در ساری بیمه تکمیلی هستند
گوران با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: یک هزار و 39 نفر از رانندگان تاکسی بیمه تکمیلی شدند که 386 نفر هزینه درمان دریافت کردند.
وی ادامه داد: 100 دستگاه  خودروی حمل و نقل عمومی تاکسی از بیمه بدنه به صورت اقساطی استفاده کردند.
گوران با  بیان اینکه در ساماندهی مسافربران شخصی بیش از 4 هزار دستگاه خودرو ثبت نام اولیه کردند، اذعان داشت: در مرحله دوم بعد از غربالگری، یک هزار و 249 دستگاه در این سیستم ماندند و بیش از یک‌هزار دستگاه خودروی پلاک سفید نیز به تاکسی تبدیل شدند.
انتهای پیام/ش10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول