اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی داخلی آذربایجان غربی خبر داد

مکانیزه شدن فروش 13.6 درصد از واحدهای صنفی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 13.6 درصد از واحدهای صنفی آذربایجان غربی امسال به صندوق فروش مکانیزه مجهز شده‌اند.

مکانیزه شدن فروش 13.6 درصد از واحدهای صنفی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد دهقان ظهر امروز در نهمین اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی استان که در خوی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 81 هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 11 هزار و 128 واحد صنفی مجهز به صندوق مکانیزه فروش هستند که این تعداد 13.6 درصد را شامل می‌شود.
وی با تاکید بر اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی مبنی بر تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش و دستگاه کارتخوان بانکی، افزود: رسالت تنظیم بازار بر عهده اصناف بوده و واحدهای صنفی باید اقدامات لازم را در راستای تنظیم بازار به ویژه در روزهای پایانی سال انجام داده و در اجرای هر چه بهتر این امر تلاش کنند.
دهقان ادامه داد: اصناف باید در این راستا به وظیفه خود عمل کنند تا مردم بیش از پیش زیر فشار اقتصادی نباشند و از سوی دیگر بازرسان نیز در ایام پایانی سال به صورت دقیق بر بازار نظارت می‌کنند.
رئیس مجمع امور صنفی خوی در ادامه این جلسه با اشاره به تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان گفت: 9 هزار و 53 واحد صنفی دارای پروانه کسب در خوی فعالیت می‌کنند.
علی معصوم‌لو با اشاره به تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه کسب ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 850 واحد فاقد پروانه کسب شناسایی شده و اخطارهای قانونی لازم برای اخذ پروانه به این واحدها داده شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون 36 دوره آموزشی در زمینه آموزش اصناف، متصدیان واحدهای صنفی و اعضای هیئت مدیره اتحادیه برگزار شده و در حال حاضر تشکل‌های صنفی این شهرستان مجهز به سیستم اتوماسیون اداری شده‌اند.
در پایان این نشست رؤسای اتحادیه‌های صنفی پیشنهادات و مشکلات خود را ارائه کرده و در این راستا بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول