اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی استان قم عنوان کرد

کشف 19 هزار کیلوگرم مواد غیربهداشتی در قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان قم گفت: اداره‌کل دامپزشکی استان قم طی بازرسی‌های انجام شده از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بیش از 11 هزار کیلوگرم آلایش مرغ، هفت هزار و 150 کیلوگرم اسکلت مرغ، 500 کیلو گرم ماهی و... را ضبط کرده است.

کشف 19 هزار کیلوگرم مواد غیربهداشتی در قم
مهدی رفیعی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضبط فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در استان قم گفت: بیش از 19 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی توسط اداره‌کل دامپزشکی قم ضبط شده است.
وی افزود: از جمله موارد ضبط شده مرغ تاریخ مصرف گذشته، اسکلت، آلایش مرغ، تخم‌مرغ و گوشت بوده است که در همین راستا ضمن تشکیل پرونده، متخلفین به واحد تعزیرات معرفی شدند.
وی با بیان اینکه 19 هزار کیلوگرم مواد غیر بهداشتی در ماه گذشته ضبط شده است، اذعان کرد: بر اساس بازرسی واحد بهداشت اداره‌ کل دامپزشکی استان قم طی بازرسی‌های انجام شده از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بیش از 11 هزار کیلوگرم آلایش مرغ، هفت هزار و 150 کیلوگرم اسکلت مرغ، 500 کیلو گرم ماهی و... توسط کارشناسان این اداره‌کل ضبط شده است.
رفیعی محمدی در ادامه اظهار داشت: گله‌هایی که در فصل بهار مورد واکسیناسیون قرار نگرفته بودند، عملیات لکه‌گیری واکسیناسیون بیماری آبله و شاربن گوسفندی در آبان و آذر ماه سال جاری توسط اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قم صورت گرفت.
وی بیان داشت: در این مرحله از طرح واکسیناسیون نیز از ابتدای سال جاری تاکنون، 348 هزار رأس گوسفند و بز و 23هزار رأس گاو علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
رفیعی محمدی تصریح کرد: در همین زمینه نیز تعداد 368 هزار رأس گوسفند در خصوص بیماری آبله مورد واکسینه قرار گرفته که این امر باعث کاهش شدت بیماری آبله شده است.
وی همچنین یادآور شد: طی چند سال گذشته هیچ‌گونه سابقه بیماری شاربن در استان وجود نداشته است و در این زمینه مایه‌کوبی خوبی در دام‌ها انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم در پایان از اجرای طرح مایه‌کوبی تب برفکی در دام‌های استان خبر داد و گفت: طرح مایه کوبی دام‌ها در حال اجرا بوده و پیش‌بینی می‌شود که بیش از 90 هزار رأس دام گاو و گوساله در استان قم مورد مایه‌کوبی تب برفکی قرار گیرند.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول