اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 دی‌ماه

چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی 17 دی‌ماه با حضور جمعی از نام‌آوران و چهره‌های آشنا ورزش در شهرری برگزار می‌شود.

چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، قاسم رسته پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم چهل و چهارمین سالگرد جهان پهلوان تختی خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 10 صبح روز شنبه 17 دی‌ماه بر سر مزار آن پهلوان نامی ایران در آستان شیخ صدوق (ابن بابویه) در شهرری برگزار می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: در این برنامه سعی شده است که مباحث فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در مراسم سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی طبق سنوات گذشته شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی و همچنین ورزشکاران، پیشکسوتان و همه دوست‌داران پهلوان نامی ایران حضور دارند.
رسته، از آمادگی شهرستان برای برگزاری این مراسم خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها همکاری و تعامل خوبی در این زمینه داشته و مقدمات برگزاری این مراسم نیز فراهم شده است. 
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در پایان تصریح کرد: به همین دلیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، اداره ورزش و جوانان، فرمانداری، نیروی انتظامی و فدراسیون کشتی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تشکیل شده است.
بعضی شنیده‌ها از حضور وزیر ورزش و جوانان در این مراسم خبر می‌دهد و سال گذشته نیز وزیر اقتصاد و دارایی در این مراسم شرکت کرده بود.
غلامرضا تختی در شهریور 1309 خورشیدی در خانواده‌ای متوسط در محله خانی‌آباد تهران متولد شد. پدرش به سبب اعتقادات مذهبی و ارادت به امام هشتم، نام غلامرضا را برای وی برگزید.
وی 4 ماه پس از بازگشت از آخرین سفر خود (تولیدو، 1966) در آبان 1345 زندگی مشترک خود را با همسرش آغاز کرد که حاصل آن تولد بابک در سال 1346 بود و سرانجام پس از گذشت 4 ماه از تولد فرزندش، خبر درگذشت جهان پهلوان همه را در اندوهی عظیم و بهتی شگفت‌انگیز فرو برد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول