اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 دی ماه سال جاری

نقش‌خانه اصفهان میزبان نقاشی خط گروه ساربان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر واحد تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: نقش‌خانه حوزه هنری استان اصفهان از 15 تا 28 دی ماه سال جاری میزبان نقاشی خط گروه ساربان می‌شود.

نقش‌خانه اصفهان میزبان نقاشی خط گروه ساربان می‌شود
آزاده کوفگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره هنر نقاشی خط اظهار داشت: نقاشی خط در دهه 30 و40 خورشیدی توسط تعدادی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت که در واقع ترکیبی از خطاطی و نقاشی است.
وی با بیان این مطلب افزود: تلفیق هنر نقاشی مدرن و خوشنویسی سنتی هنرمند را در عرصه وسیعی از نوگرایی قرار داده تا با تکنیک‌های خلاقانه و رعایت فرم و مفهوم عینی به سمت سبک‌های انتزاعی سوق دهد.
مدیر واحد تجسمی حوزه هنری استان اصفهان مراحل آموزش نقاشی خط را علاوه بر آشنایی با انواع خط و رنگ‌شناسی شامل موارد زیر دانست و ادامه داد: در این هنر باید از کار با ورق طلا، نقره، مس و نگارش روی آن و اجرای نگارش تابلوهای برجسته با مواد ترکیبی، فرم شناسی و بداعه‌نگاری روی بوم نیز آموزش داده شود.
وی با بیان توضیحاتی در زمینه هنر نقاشی خط بیان داشت: به منظور آشنایی بیشتر هنرمندان با این هنر و ترویج و توسعه آن نمایشگاهی از آثار هنرمندان گروه ساربان تهران را در نقش‌خانه حوزه هنری استان اصفهان که پس از بازسازی فعالیت مجدد خود را آغاز کرده و در واقع این نمایشگاه پشتوانه‌ای برای برگزاری دیگر نمایشگاه‌ها و جذب هنرمندان با سابقه است.
کوفگر که افتتاحیه را ساعت چهار بعدازظهر 15 دی‌ماه سال جاری اعلام کرد، تاکید کرد: مضمون این نمایشگاه بیشتر از احادیث و اشعار مولانا، حافظ و غیره و با تکنیک ترکیب مواد و اکریلیک است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه نقاشی خط گروهی که با همکاری گروه ساربان تهران برگزار می‌شود، 25 اثر از آثار هنرمندانی همچون هادی روشن‌ضمیر، احمد آریامنش، پیمان پیروی، بهرام حنفی، علیرضا سعادتمند و علیرضا محبی است.
مدیر واحد تجسمی حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه روز اختتامیه 28 دی‌ماه سال جاری است، تصریح کرد: مراسم اختتامیه همراه با جلسه پرسش و پاسخ با هادی روشن‌ضمیر ساعت چهار بعدا‌زظهر و برگزاری کارگاه آموزشی صبح پنج‌شنبه 29 دی ماه ساعت 9 با حضور احمد آریامنش است.
به گزارش فارس، وی در ادامه گفت: علاوه بر برنامه فوق خانه هنرمندان استان اصفهان نیز در 15 دی‌ماه سال جاری میزبان آثار نقاشی تجربی لیلا اصفهانی‌زاده با موضوع طبیعت است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول