اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

‌چهارمحال‌و‌بختیاری هنوز متناسب با جایگاهش ‌معرفی نشده است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ‌چهارمحال‌و‌بختیاری هنوز متناسب با جایگاهش ‌معرفی نشده است.

‌چهارمحال‌و‌بختیاری هنوز متناسب با جایگاهش ‌معرفی نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی عصر امروز در جریان بازدید از قلعه تاریخی چالشتر، اظهار داشت: حفظ و نگهداری آثار تاریخی به عنوان شناسنامه یک ملت ضرورت دارد.
وی تأکید کرد: معماران و کارشناسان فعال که در مطالعه، حفاظت، مرمت و احیای بناها، مجموعه‎ها، محوطه‎ها و بافت‎های تاریخی عرصه‏ های مسکونی فعالیت دارند لازم است تا به اصول فنی، فرهنگی و هنری این بناها توجه ویژه داشته باشند.
عنابستانی توسعه صنعت گردشگری را لازمه توسعه اقتصاد و رفاه در کشور برشمرد و افزود: با معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و کشور به گردشگران می‎توان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را به جهان عرضه کرد.
وی بیان داشت: ایران با برخورداری از قابلیت‌های گردشگری بسیار از جمله داشتن یک میلیون و ۲۰۰ تپه و 150 هزار اثر تاریخی و منابع متنوع طبیعی جزو 10کشور اول دارای جاذبه‌های توریستی دنیا و پنج کشور نخست در زمینه تنوع و جذابیت اکوتوریسم دنیا است.
استاندار چهارمحال و بختیاری به وجود هزاران بنا، مجموعه و بافت تاریخی مهم و ارزشمند در کشور اشاره و تصریح کرد: تربیت نیروهای متعهد و متخصص در بخش میراث فرهنگی و گردشگری ضرورت دارد.
وی افزود: این استان دارای اکوسیستم ویژه‌ای است که شامل مناطق و مناظر طبیعی منحصر به‎فرد است، این در حالی است که باوجود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و خاص این استان هنوز در شأن و جایگاه خود معرفی نشده است.
عنابستانی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری و توریستی این استان، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از مواهب طبیعی بسیار می‌تواند مقصد گردشگری بسیار مناسبی برای گردشگران محسوب شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی بیش از پیش است.
استاندار چهارمحال و بختیاری شناسایی قابلیت‌های گردشگری را نخستین گام در توسعه صنعت توریسم این استان دانست و گفت: استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه نیازمند تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی جدی‎تر است.
 وی ادامه داد: در این راستا باید نگاه‎ها به اقتصاد گردشگری بر مبنای اصول علمی و کارشناسی باشد که این امر ضرورت برنامه‌ریزی و تدوین شاخصه‌های علمی را بیش از پیش توجیه‌پذیر خواهد ساخت.
عنابستانی همچنین در این دیدار روند مرمت و بازسازی قلعه تاریخی چالشتر را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: یک مرمت خوب، به نمای واقعی اثر باستانی شباهت نزدیکی داشته که این موضوع در احیای قلعه چالشتر رعایت شده است.
عنابستانی ادامه داد: مرمت قلعه چالشتر با ظرافت، دقت و تیزبینی خاصی صورت گرفته و این موضوع منجر به نزدیک شدن به نمای واقعی آن شده است.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول