اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه امسال

201 هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در 9 ماهه امسال 201 هزار و 790 گیگاوات ساعت انرژی در نیروگاه‌های استان تولید شده ‌که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

201 هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، عبدالرسول زرگر اظهار کرد: افزایش تولید ناشی از‌ دو درصد افزایش تولید توسط نیروگاه‌های حرارتی‌ و افزایش‌ 9 درصدی تولید در بخش نیروگاه‌های برق آبی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: سهم نیروگاه‌های برق آبی در 9 ماهه امسال برابر 33 درصد و نیروگاه‌های حرارتی 67 درصد کل تولید انرژی بوده است.  
زرگر افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در 9 ماهه سال‌جاری 14 هزار و 611 گیگاوات تولید داشته‌اند که از این میزان 62 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 38 ‌درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی‌ به شبکه تحویل شده است.
وی اظهار کرد: نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره به‌طور متوسط در هر روز بیش از 59 ‌گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه‌ تحویل داده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و اعمال مدیریت صحیح مصرف انرژی توسط بخش‌های مختلف مصرف خصوصاً بخش خانگی، میزان مصرف انرژی در 9  ماهه امسال 24 هزار و 363 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3.1 درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در 9 ماهه سال‌‌جاری حداکثر بار شبکه خوزستان 6 هزار و 604 مگاوات بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 4.7 درصد رشد داشته، همچنین حداکثر بار آذر‌ماه امسال 2 هزار و 988 مگاوات بود که نسبت به مدت مشابه حدود 5 درصد افزایش داشته است.
زرگر افزود: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم برای ارائه برق مطمئن به مشترکان را فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعات پیک از ساعت 18‌ تا 21 توسط همه بخش‌های مصرف لازم و تاثیر بسزایی در افزایش تامین برق پایدار و مطمئن برای تمام مشترکان را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/ج30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول