اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خدمات‌رسانی بیمه‌ای به روستاییان محقق شد

فعالیت 8 کارگزار بیمه اجتماعی در دهستان‌های گچساران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت کارگزار بیمه اجتماعی در دهستان‌های گچساران امور مربوط به بیمه اجتماعی روستاییان در گچساران را پیگیری می‌کنند.

فعالیت 8 کارگزار بیمه اجتماعی در دهستان‌های گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عیسی کریمی ظهر امروز در گردهمایی دهیاران و امورمالی‌های بخش مرکزی گچساران که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان محلی گچساران در محل بخشداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جلب اعتماد مردم از طریق اطلاع‌رسانی مسئولان بخش و شهرستان، رسانه‌های ملی، شورای اسلامی و دهیاران میسر می‌شود.
وی تصریح کرد: برخورداری از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کارافتادگی کلی غیر ناشی از کار، برخورداری بازماندگان زیر تکفل بیمه ‌شده متوفی از مستمری و نقل و انتقال سابقه از مهم‌ترین مزیت‌های عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را اقدام مؤثری در راستای تحقق اهداف بنیانگذار انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری در خدمت‌رسانی به روستاها و رفع نیاز روستاییان و عشایر دانست.
کریمی با اشاره به  شرایط آسان برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان و عشایر عنوان کرد: شرط سنی برای عضویت در این صندوق بیمه حداقل 18سال است و بیمه‌گذار با توجه به 8 سطح درآمدی در نظر گرفته شده، تنها با پرداخت 5 درصد درآمد سالانه خود به‌عنوان حق بیمه، از طریق بانک کشاورزی می‌تواند از مزایای آن برخوردار شود.
وی افزود: کمترین حق ماهانه افراد برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی 6 هزار تومان و بیشترین حق بیمه 15 هزار تومان در ماه است که به صورت سالانه دریافت می‌شود.
این مقام مسئول ابراز داشت: طبق بخشنامه و بر اساس قوانین جاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، حداکثر سقف سنی متقاضیان بیمه این صندوق، 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان اعلام شده که این شرط سنی فرصت مناسبی برای روستاییان است.
کریمی یکی دیگر از شروط عضویت متقاضیان در این بیمه را اسکان در مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد و از دهیاران خواست تا در زمینه ترویج بیمه روستاییان در بین اقشار مختلف تلاش بیشتری داشته باشند.
مدیر بیمه اجتماعی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد از امکان برخورداری خانواده‌های بیمه‌گذار متوفی در اثر سانحه کاری، بدون احتساب سابقه بیمه خبر داد و بیان داشت: خانواده کسانی که در خارج از محیط کار دچار سانحه شده و فوت کنند، به شرط داشتن یک‌سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه 90 روز آخر عمر، می‌توانند از مزایای صندوق بیمه بهره‌مند شوند.
کریمی بیان داشت: روستاییان و عشایر می‌توانند با مراجعه به دهیاری‌ها و تعاونی‌های عشایری برای عضویت در صندوق بیمه اعلام آمادگی کرده و با تکمیل فرم‌های لازم انتخابی سطح درآمد و پرداخت پنج درصد سهم بیمه شده به‌صورت سالانه به‌طور رسمی بیمه شوند.
وی با اشاره به اینکه این طرح از سال 84  و از زمان دولت هشتم آغاز شده، ابراز داشت: تأخیر در اجرای این طرح سبب محرومیت در مناطق مختلف روستایی و مهاجرت روستائیان به شهرها شد.
کریمی با بیان اینکه طرح بیمه اجتماعی روستاییان تا بیمه شدن تمام این قشر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در تضمین آینده روستاییان نقش مهم و مؤثری دارد.
وی با توصیه به بیمه ‌شدگان مبنی بر پرداخت مستمر حق بیمه در موعد مقرر، گفت: مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در سه حالت بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی بوده که در صورت فوت شدن فرد بیمه ‌شده اگر حداکثر یک‌ماه از زمان آخرین پرداخت حق بیمه گذشته باشد، امکان برقراری مستمری برای بازماندگان متوفی وجود دارد.
مدیر بیمه اجتماعی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد عمده دلایل مهجور ماندن بیمه اجتماعی در بین روستاییان و عشایر را بی‌اطلاعی برخی روستاییان از ماهیت بیمه و اهمیت و مزایای آن عنوان کرد و از دهیاران خواست تا در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.
کریمی، تقویت فرهنگ بیمه در بین روستاییان را عاملی مهم در جلوگیری از مهاجرت روستاییان دانست و گفت: با ترویج این بیمه و با رفع نگرانی روستاییان نسبت به تأمین آینده خود و خانواده، می‌توان شاهد اوج‌گیری مهاجرت معکوس نیز بود.
وی تأکید کرد: از جمله عواملی که معیشت زندگی یک فرد را تهدید می‌کند، عواملی ناشی از پیری، از کارافتادگی و بیماری یا فوت سرپرست خانوار بوده و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، امنیت و رفاه آینده افراد را تضمین می‌کند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول