اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 دی انجام می‌شود

برگزاری آزمون فنی شال‌بند سبز کونگ‌فوتوآ در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس سبک کونگ‌فوتوآ گیلان گفت: آزمون فنی شال‌بند سبز و قهوه‌ای و کلاس بازآموزی داوری 16 دی جاری در رشت برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون فنی شال‌بند سبز کونگ‌فوتوآ در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهرام یگانه ظهر امروز در جمع کونگ‌فوکاران این شهر اظهار داشت: 16 دی آزمون فنی شال‌بند سبز و قهوه‌ای در رشت برگزار می‌شود و توآکاران واجد شرایط تا روز آزمون فرصت دارند ثبت‌نام کنند.
وی افزود: همچنین 16 دی یک‌دوره کلاس بازآموزی داوری ویژه داوران سراسر استان در رشت برگزار می‌شود که داوران می‌توانند در این دوره از کلاس ثبت نام کنند.
رئیس سبک کونگ‌فوتوآ گیلان، تعداد ورزشکاران این سبک در استان را 3 هزار و 500 نفر در دو بخش بانوان و آقایان ذکر کرد و اظهار داشت: این افراد زیر نظر 85 مربی مشغول به فعالیت هستند.
به گفته وی، در سبک توآ هیئت کونگ‌فو گیلان 45 داور مرد و زن مشغول فعالیت‌ هستند.
یگانه با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی در هفته وحدت و دهه فجر برگزار می‌شود، بیان داشت: ورزش جزو جدا نشدنی تعلیم و تربیت و وسیله‌ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان است.
وی بیان داشت: مفاهیمی مانند تندرستی، بهداشت، رشد فردی و اجتماعی و سلامت روحی ارتباط نزدیکی با تربیت بدنی و ورزش دارد.
این مسئول، توسعه ورزش را موجب جلوگیری از مفاسد اجتماعی خواند و تصریح کرد: بومی‌سازی ورزش زیر‌بنای سالم‌سازی جامعه است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر رشته‌های ورزشی فضای مناسبی ندارند، افزود: امروز مردم به سلامتی خود فکر می‌کنند. 
یگانه ورزش و تربیت‌بدنی را مقوله‌ای نشاط‌ آور ذکر کرد و گفت: ورزش موجب تخلیه انرژی جوانان به روشی سالم و مناسب برای سالمندان بوده و یک ضرورت است. 
وی، نقش شهرداری‌ها و تربیت‌بدنی را در ایجاد فضای ورزشی مناسب مهم خواند و اظهار داشت: شهرداری‌ها و تربیت‌بدنی موظف‌ هستند محیط‌های ورزشی ارزان و رایگان و قابل دسترسی را برای ورزش بانوان و آقایان قرار دهند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به کلانشهر شدن رشت، این نیاز احساس می‌شود که با در اختیار گرفتن منابع فضاهای ورزشی ایجاد شود.
وی، خاطر نشان کرد: اگر تمام دستگاه‌های دولتی بخواهند یک درصد بودجه خود را صرف گسترش فضاها و توسعه آن کنند انقلابی در ورزش به وجود می‌آید و سبب کاهش هزینه‌های سنگین برای جلوگیری از انحرافات جامعه می‌شود.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول