اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیکنی که به قراردادش متعهد نیست

کمیته انضباطی مس نسخه پولادی را پیچید

خبرگزاری فارس: با توجه به اینکه پولادی بازیکن مس کرمان به تعهداتش عمل نکرده، کمیته انضباطی باشگاه مس کرمان نسخه بی‌انضباطی‌های این بازیکن را پیچید.

کمیته انضباطی مس نسخه پولادی را پیچید
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان مهرداد پولادی بازیکن جدایی‌طلب مس کرمان که از‌ فصل گذشته مسابقات با پوشیدن پیراهن نارنجی رنگ مس کرمان برگ قرار‌داد دو ساله‌ای را با این تیم امضا کرده بود، این روزها ساز جدایی می‌زند.
این بازیکن با انجام بازی‌های خوب با مس کرمان موفق به راهیابی به جمع ملی‌پوشان و شاگردان کی‌روش شد.
اما علت اصلی مسئله جدایی این بازیکن چیست، شنیده‌ها حکایت از این دارد که پولادی نیز همچون بسیاری از بازیکنان پایتخت‌نشین پس از گذشت مدت زمانی از قراردادش و دریافت دستمزد بسیار خوب در قیاس با تیم‌های دیگر حال و هوای کرمان از سرش پرید و خواهان بازگشت به تهران بنا به مشکلات شخصی و خانوادگی شده است.
البته شنیده‌های دیگر نیز حکایت از آن دارد که مهرداد پولادی از زمان انتشار صحبت‌های بلاژ در مورد کیفیت بالای بازیکنان کرمانی نسبت به سایر بازیکنان این تیم و تعصب بیشتر این بازیکنان از این مربی دلخور شده و اعلام کرده دیگر قصد بازگشت به کرمان را ندارد.
در این بین مسئله مهم‌تری که باید شخص مهرداد پولادی پاسخگوی آن باشد به قرار‌داد دو ساله او با مس برمی‌گردد، پولادی که به خوبی از وضعیت نابسامان مس در این فصل از مسابقات خبر دارد، قصد ترک این تیم را گرفته و سازهای مخالف زیادی را برای جدایی از این تیم کوک کرده است.
برای روشن شدن برخی حقایق و شفاف‌سازی‌ها به چند نکته در مورد این بازیکن و رفتار غیر‌حرفه‌ای و حاشیه‌ساز وی اشاره می‌کنیم.
 
* فضاسازی پولادی علیه مس
مهرداد پولادی از زمان آغاز این فصل از مسابقات چند بار با انجام رفتارهای غیر‌حرفه‌ای موجب و بانی فضا‌سازی‌های مختلفی در کنار این تیم شده است، پس از پایان دیدار مس کرمان و مقاومت سپاسی ماجرای درگیری این بازیکن به همراه تعدادی دیگر از هم‌تیمی‌هایش با جمعی از لیدرها و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان خبرساز شد.
این مسئله به اندازه کافی برای یک بازیکن ملی‌پوش غیرقابل توجیه بود و در صورتی که مسئولان باشگاه در همان روز پس از بازی و یا در زمان بازگشت این بازیکن خاطی از تمرینات تیم ملی با وی برخورد قاطعی می‌کردند و این بازیکن از‌ مردم کرمان نیز عذر‌خواهی می‌کرد، امروز شاهد ادامه آن حاشیه‌ها نبودیم.
 
* بازیکنی که خود‌سرانه و در حالی که با باشگاه مس قرار‌داد دارد، گام به باشگاه پرسپولیس و استقلال گذاشته و با مسئولان این دو تیم باب مذاکره را باز می‌کند، قطعا مستحق مجازات و برخورد انضباطی است. این بازیکن با انجام این رفتار غیر‌حرفه‌ای بار دیگر مهر تأییدی بر غیر‌حرفه‌ای بودن بازیکنان فوتبال در کشور ما زد، زیرا حرکت این بازیکن موجب تضعیف تیمی می‌شود که در قبال امضای قرار‌داد دستمزد خوبی به وی پرداخت کرده است و عملا مسیر حضور این بازیکن در تیم ملی را هموار کرده است.
 
* باشگاه مس کرمان و در رأس آن مدیر‌عامل و قائم‌مقام آن باید در برابر رفتار غیر‌حرفه‌ای این بازیکن کوتاه نیامده و با اتخاذ تصمیماتی این بازیکن را تنبیه کنند، زیرا رفتار پولادی در انجام مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌های کشوری تنها عامل حاشیه‌سازی برای این تیم در شرایط کنونی شده است.
 
* این بازیکن در حالی که روز چهارشنبه هفته گذشته بار دیگر ‌و با پادرمیانی داوری رئیس هیئت مدیره باشگاه به کرمان بازگشته بود با انجام رفتار غیر‌حرفه‌ای دیگری و در حالی که از حساسیت دیدار تیمش در برابر شاهین بوشهر اطلاع کافی داشت، زمین تمرین را ترک کرده و خطاب به هم تیمی‌هایش عنوان می‌کند که در این باشگاه هیچکس نمی‌تواند به من حرفی بزند.
وی حتی به چیرو نیز بی‌محلی کرده و وقتی او نیز صدایش می‌کند با درآوردن کاور تمرین و شوت زدن زیر یک توپ زمین تمرین را ترک می‌کند و به تهران بازمی‌گردد تا بار دیگر به حاشیه‌سازی‌های خود ادامه دهد.
 
* باشگاه مس کرمان اکنون صاحب قرارداد با این بازیکن است، مسئولان باشگاه نیز بهتر است با کمی حرفه‌ای‌گری این بازیکن را به باشگاه‌هایی نظیر استقلال و پرسپولیس نفروشند تا با انجام این کار پاسخ قاطعی به رفتارهای غیر‌حرفه‌ای دو مدیر‌عامل تیم‌های آبی و قرمز پایتخت داده باشند، مسی‌ها حتی می‌توانند با فروش این بازیکن به یک تیم عربی درآمدزایی خوبی از این بازیکن داشته باشند.
با این حال این بازیکن در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌های کشور از اعلام رضایت باشگاه مس برای جدایی‌اش از این باشگاه خبر داده بود.
خبرگزاری فارس در این زمینه نوشت: هافبک تیم فوتبال مس کرمان پس از حضور در باشگاه پرسپولیس با مسئولان این باشگاه به توافق رسیده است.
این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد: مهرداد پولادی با حضور در باشگاه پرسپولیس با مسئولان این باشگاه به مذاکره نشست و در پایان این جلسه طرفین به توافق رسیدند و مقرر شد پولادی تا پایان فصل با پیراهن پرسپولیس به میدان برود، همچنین قرار است به زودی وی قراردادش را ثبت و در تمرینات پرسپولیس شرکت کند.
این در حالیست که مسئولان باشگاه مس کرمان اعلام کردند که مخالف جدایی پولادی هستند، اما این بازیکن عنوان کرده که حضورش در پرسپولیس قطعی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
* پولادی باید به قراردادش پایبند باشد
ایرج کهندل مشاور مدیر‌عامل باشگاه مس کرمان در مورد وضعیت مهرداد پولادی و حضور این بازیکن در پرسپولیس یا استقلال به فارس گفت: پولادی بازیکن بزرگی است و خواهان دارد، اما مس او را از دست نمی‌دهد زیرا مدیرعامل و سرمربی تیم راضی به جدایی او نیستند.
وی در مورد اینکه پولادی گفته بود بلاژوویچ با جدایی‌ او موافقت کرده است، اظهار داشت: من در جریان صحبت بلاژویچ با پولادی نیستم، اما پولادی یکی از بهترین بازیکنان مس است و سرمربی اگر با جدایی او موافقت کند، دستش خالی می‌شود.
کهندل در مورد اینکه اگر پولادی راضی به ماندن در کرمان نباشد، چه خواهد شد، تصریح کرد: بازیکن و تیم حرفه‌ای هستند و باید به قراردادشان پایبند باشند، بهتر است پولادی این سه چهار ماه آخر فصل را هم در تیم مس بازی کند تا با محبوبیتی ماندگار از کرمان جدا شود.
 
* پولادی باید از باشگاه مس رضایتنامه بگیرد
اردشیر سعد‌محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: پولادی برای حضور در پرسپولیس باید از باشگاه مس رضایتنامه بگیرد.
وی در مورد اینکه گفته می‌شود مهرداد پولادی با پرسپولیس به توافق رسیده است، اظهار داشت: نمی‌دانم این خبر از کجا آمده اما هنوز چیزی معلوم نیست، اگر توافقی در کار باشد، پولادی باید از باشگاه مس رضایتنامه بگیرد.
سعد‌محمدی در ارتباط با اینکه آیا حاضر به جدایی پولادی هستید یا خیر گفت: این مسئله را باید از گنجعلیخانی مدیرعامل مس بپرسید.
اما بالاخره مسئولان باشگاه مس کرما‌ن به خود آمده و در اقدامی جالب توجه با صدور رأی قاطعی مهرداد پولادی را به پرداخت جریمه سنگینی محکوم کردند.
 
* پولادی به دلیل بی‌انضباطی 825 میلیون ریال جریمه شد
سید ‌نصرالله گنجعلیخانی مدیر‌عامل باشگاه مس کرمان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: این بازیکن به دلیل انجام برخی بی‌انضباطی‌ها 825 میلیون ریال جریمه شد.
وی افزود: این جریمه به دلیل حضور نیافتن پولادی در تمرینات، مذاکره بدون اجازه با سایر باشگاه‌ها، انجام مصاحبه در رسانه‌های مختلف و ترک اردوی تیم پیش از دیدار مقابل شاهین بوشهر برای این بازیکن در نظر گرفته شده است.
گنجعلیخانی تصریح کرد: بر اساس رأی کمیته انضباطی باشگاه 15 درصد مبلغ کل قرارداد پولادی به میزان 525 میلیون ریال و همچنین 25 درصد از حقوق ماهانه وی به میزان 300 میلیون ریال که در مجموع 825 میلیون ریال می‌شود، کسر می‌شود.
وی خاطر‌نشان کرد: همچنین پولادی به دلیل انجام این بی‌انضباطی‌ها تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات تیم محروم است و از معرفی وی به تیم ملی از سوی باشگاه مس کرمان ممانعت می‌شود.
گنجعلیخانی همچنین در باره انتقال پولادی به تیم دیگری در فصل نقل و انتقالات رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: مسئولان باشگاه مس کرمان در ارتباط با انتقال پولادی با هیچ باشگاهی مذاکره نکرده‌اند و با توجه به نیاز فنی باشگاه مس به وجود این بازیکن، پولادی بر اساس قرارداد خود تا پایان فصل در تیم مس کرمان می‌ماند.
مدیرعامل باشگاه مس کرمان گفت: به دلیل کسب نتایج ضعیف تیم مس کرمان در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، 10 درصد از مبلغ قرارداد تمام‌ بازیکنان و کادر فنی به عنوان جریمه کسر می‌شود.
----------------------------
گزارش از: عباس آقاملایی
----------------------------
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول