اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال

ظرفیت پست برق چغادک افزایش یافت

خبرگزاری فارس: با صرف اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال ظرفیت پست 400 کیلوولت چغادک با نصب یک‌دستگاه ترانسفورماتور 500 مگاولت آمپر به یک‌هزار مگاولت آمپر افزایش یافت.

ظرفیت پست برق چغادک افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی برق فارس، با همت برق فارس یک ‌دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 500 مگاولت آمپر در ایستگاه 400 کیلوولت چغادک استان بوشهر با هدف افزایش ظرفیت پست، تقویت و پایداری شبکه، کاهش تلفات و تامین برق مطمئن بوشهر نصب و راه‌اندازی شد.
علیرضا زمانپور کارشناس نظارت و بهینه‌سازی امور انتقال برق بوشهر اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش ظرفیت، اطمینان و راندمان پست و همچنین تقویت و پایداری شبکه برق و تامین برق مطمئن در استان بوشهر و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال در پست 400 کیلوولت چغادک طراحی و اجرا شد.  
وی افزود: این نوید را می‌دهیم در صورتی که نیروگاه اتمی بوشهر با تمام ظرفیت وارد مدار شود امکان انتقال انرژی این نیروگاه از پست 400 کیلوولت چغادک با ظرفیت یک‌هزار مگاولت آمپر امکان‌پذیر است.
این ترانسفورماتور 500 مگاولت آمپر شامل سه ترانس تک فاز و هر کدام به ظرفیت 166 مگاولت آمپر بوده و این هزینه بابت خرید ترانسفورماتور و تجهیزات مربوطه، نصب، تست و راه‌اندازی است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول