اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماز جمعه میناب تحت تاثیر مرگ 5 معلم؛

بیانات قابل تامل امام جمعه میناب در مورد قاچاق سوخت

خبرگزاری فارس: در حالی که در نخستین روز از این هفته برخورد یک خودروی حامل قاچاق سوخت با خودروی حامل معلمان سبب مرگ پنج معلم ابتدایی در میناب شد، امام جمعه این شهر سخنان قابل تاملی را در پیرامون قاچاق سوخت مطرح کرد.

بیانات قابل تامل امام جمعه میناب در مورد قاچاق سوخت
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحت کنترل درآمدن هواپیمای جاسوسی آمریکا و دستگیری آن اظهار داشت: آمریکا اینک از صحرای طبس کابوسی فراموش ناشدنی دارد.
وی با بیان اینکه سال قبل جمعی از فرماندهان نظامی کشور در محضر رهبر انقلاب مطالبی را مبنی بر وجود اشیاd پرنده در آسمان مطرح کرده بودند، افزود: مقام معظم رهبری با تدبیر و درایت در پاسخ به آن فرمودند "اگر لازم است که آسمان را به زمین بدوزید باید این پرنده‌ها را به زمین بکشانید" و به فضل الهی رادمردان جمهوری اسلامی در کمین‌گاه الکترونیکی این کار را انجام دادند.
معتمدی‌فر با غرورآفرین خواندن این عمل ادامه داد: این اقدام آنقدر حساب شده و هوشیارانه بوده که اکنون دنیا شاهد وحشت دستگاه غرب و سازمان سیای آمریکاست.
وی افزود: آنچه در این عملیات، مهم و دارای ارزش بیشتری است هدایت این پرنده و به دست آوردن سالم آن است.
خطیب جمعه میناب اظهار داشت: پیام مردم و ملت ایران به دنیا این است که اکنون ملت ایران در دفاع از کشور، نظام و اسلام هم قادر و دارای فن آوری‌های پیشرفته و هم قاطع و مصمم است.
امام جمعه میناب در ادامه با اشاره به درگذشت پنج معلم یک مدرسه در سانحه تصادف با یک خودروی ویژه حمل سوخت گفت: خانواده این عزیزان همانند دیگر مردم میناب ساده‌زیست و از سطح زندگی متوسطی برخوردار هستند.
وی بیان کرد: این پنج معلم در تمام شرایط و سختی‌ها تلاش کردند و درس خواندند تا بتوانند به جامعه و نظام خدمت کنند ولی درست زمانی که در ابتدای ثمردهی قرار داشتند جان خود را از دست دادند.
معتمدی‌فر جان باختن این معلمان را واقعه‌ای دردناک خواند و با بیان اینکه عده‌ای آن را حادثه عنوان کرده بودند، گفت: بین حادثه و واقعه تفاوت فراوانی وجود دارد چراکه حادثه قضا و قدر الهی است و غیر قابل پیش‌بینی ولی واقعه قابل پیش‌بینی است و این را هم حتی خود قاچاقچیان می‌دانند که واقعه است چون که بر همین اساس بدون پلاک و یا با پلاک مخدوش در جاده‌ها تردد می‌کنند.
وی گفت:حتی آمار کشته شده‌ها و دیگر جان‌باختگان نیز حکایت از واقعه بودن چنین حوادثی دارد.
خطیب جمعه میناب اضافه کرد: در خصوص دختر بچه خردسالی که چندی پیش توسط همین ماشین‌های حمل سوخت قاچاق مغزش متلاشی شده چه حرفی وجود دارد.
معتمدی‌فر بیان کرد: مردم میناب شهید داده‌اند و متاثر شده ولی متاسف نشدند ولی از این واقعه و جان باختن پنج انسان مفید نظام، متاسف هستند و هرکس که این واقعه را حادثه بنامد به مردم ظلم کرده است.
نماینده ولی فقیه در میناب افزود: طی اطلاعات موجود 150 لنج در میناب و بنادر اطراف پهلو گرفته و دهان برای چپاول سوخت و سرمایه کشور باز کرده‌اند.
وی با بیان اینکه گازوئیل‌هایی که به صورت قاچاق حمل می‌شود به نحوی آبروی نظام است، افزود: چرا با حساسیت‌های به وجود آمده در این هفته پمپ بنزین‌ها خلوت بود.
امام جمعه میناب گفت: ما از شورای تامین شهرستان و استان نسبت به بی‌خیالی به جان مردم گله‌مند هستیم و این حرف مردم میناب است و امام جمعه وظیفه دارد حرف مردم را بیان کند.
معتمدی‌فر ضمن اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم میناب در تشییع پیکر پنج معلم جان باخته افزود: این حضور نشان و پیامی مبنی بر اعتراض و گلایه شدید نسبت به عملکرد پلیس راهور، نیروی انتظامی و دریابانی است.
وی گفت: مردم از اینکه با شهروند محترم با بی‌احترامی برخورد و با قاچاقچیان برخوردی صورت نمی‌گیرد ناراحت هستند.
امام جمعه میناب خطاب به قاچاقچیان نیز گفت: شما چرا در شهر و جاده‌ها تند می‌روید، مردم که دارند جریمه شما را می‌دهند.
وی گفت: مردم میناب انسان‌های پر توقعی نیستند و تنها انتظار دارند همان برخوردی که با سایر مردم می‌شود لااقل با قاچاقچیان هم بشود.
امام جمعه میناب خواستار رسیدگی جدی به شهر میناب شد و بیان کرد: اگر نمی‌توانید این معضل را جمع کنید بسیج و سپاه را وارد میدان کنید تا یک هفته‌ای شهر را از وجود قاچاق و قاچاقچی پاک کنند.
وی با ذکر اینکه بارها و بارها به من گزارش رسیده که "دریابانی در بندر تیاب و دیگر نقاط در حال رشوه‌گیری است ولی صبر کردم و سخن نگفتم"، گفت: دریابانی را از رشوه پاک کنید.
امام جمعه میناب گفت: مردم همواره پلیس را در کنار خود دیده و اگر پلیس نیز برای حقوق آنان گام بردارد هر دستی را که به طرف پلیس سنگ پرتاب کند، قطع خواهند کرد و اکنون مردم از روی دلسوزی خواهان برخورد جدی نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت و خانه‌تکانی در همه بخش‌های دریابانی و نیروی انتظامی هستند.
وی همچنین افزود: پیام خون پیام فراموش نشدنی است و همه با این واقعه باید متوجه وظیفه خود باشند و به آن عمل کنند.
امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه نسبت به گرامیداشت 9 دی و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول