اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میدان میوه و تره‌بار شهید رجایی خبر داد

اشتغال بیش از هزار نفر در میدان میوه و تره‌بار رجایی قم

خبرگزاری فارس: مدیر میدان میوه و تره‌بار شهید رجایی گفت: هر غرفه میدان میوه و تره‌بار به صورت مستقیم منجر به فعالیت 10 نفر نیروی فعال می‌شود و این میدان منجر به اشتغال‌زایی برای هزار نفر خواهد شد.

اشتغال بیش از هزار نفر در میدان میوه و تره‌بار رجایی قم
عباس مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در ارتباط با تاریخچه فعالیت میدان شهید رجایی اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته عمده فعالیت، فروش و عرضه میوه و تره‌بار در هسته مرکزی شهر انجام می‌شد و این امر دارای مشکلات ترافیکی و ورود و خروج خودروهای سنگین و نیمه سنگین در مرکز شهر بود، نیاز به یک مرکز در حومه شهر به منظور انجام این فعالیت ضرورت یافت که میدان میوه و تره‌بار شهید رجایی در سال 76 شروع به فعالیت کرده است.
وی ادامه داد: میدان میوه و تره‌بار دارای 176 غرفه است که از این تعداد 100 غرفه فعال بوده و میزان ورود و خروج میوه در فصول مختلف سال متغیر است.
مدیر میدان میوه و تره‌بار شهید رجایی با اشاره به میزان ورود و خروج میوه در فصول مختلف سال خاطر نشان کرد: در فصل بهار، روزانه بین 800 تا هزار تن، در فصل تابستان روزانه بین هزار و 200 تا هزار و 500 تن، در فصل پاییز روزانه بین 400 تا 700 تن و در فصل زمستان روزانه بین 300 تا 600 تن میوه و تره‌بار به این میدان وارد و خارج می‌شود.
مسلمی در ارتباط با ورود و خروج انواع خودرو روزانه به این میدان عنوان کرد: این میزان شامل 450 دستگاه خودروی وانت بار، 160 دستگاه خودروی نیسان، 100 دستگاه خاور و 70 دستگاه کامیون است.
وی با اشاره به فعال بودن تعداد 100 غرفه در این میدان گفت: هر غرفه به صورت مستقیم منجر به فعالیت 10 نفر نیروی فعال شده و در مجموع نیز هزار و 500 نیروی غیر‌مستقیم از قبیل میوه فروش‌های سطح شهر و برون شهری با این میدان همکاری دارند.
مدیر میدان میوه و تره‌بار شهید رجایی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده ظرف یک سال بیان کرد: رنگ‌آمیزی تمام جداول سطح میدان، پیگیری ساخت و تکمیل باسکول خروجی میدان، جمع‌آوری باسکول‌های سد معبر روبه‌روی غرفه‌ها، نصب تابلوهای ترافیکی در سطح میدان به طور گسترده به منظور جلوگیری از هرج و مرج و ترافیک، عقد قرارداد با نیروی راهور در راستای رفع مشکلات ترافیکی و حضور نیروی راهور در میدان میوه و تره‌بار از جمله این فعالیت‌ها است.
مسلمی اظهار کرد: نصب پرتال ورودی و خروجی میدان به منظور اطلاع‌رسانی در مواقع نیاز و ایام خاص، رفع نواقص روشنایی تیر چراغ‌های برق میدان و تأمین روشنایی میدان، راه‌اندازی، ساخت و تکمیل تعداد چهار عدد از غرفه‌های بلوک 10 میدان، نظارت بر امور میدان و فضای سبز به طور مستمر و روزانه و... از خدمات در دست اقدام است.
به گفته وی، رفع نواقص جداول میدان تره‌بار، فرش پیاده‌روی مسجد رسول اکرم(ص) میدان، توسعه فضای سبز میدان، رنگ‌آمیزی دیوارهای دفتر مدیریت میدان از دیگر اقدامات در دست انجام است.
مدیر میدان میوه و تره‌بار شهید رجایی عنوان کرد: ساخت غرفه‌های بیشتر در فضاهای مناسب موجود در میدان به علت جمع‌آوری و انتقال میدان سبزی‌فروشان، روکش و آسفالت خیابان‌های میدان تره بار و خیابان ورودی، زیرسازی و آماده‌سازی و آسفالت خیابان‌های خاکی در بلوک 8 و 10 میدان، راه‌اندازی باند خروجی میدان تره‌بار و راه‌اندازی باسکول خروجی و درب خروجی میدان نیز اقداماتی است که در آینده صورت خواهد گرفت.
مسلمی خاطر نشان کرد: شهرداری قم می‌تواند در راستای ایجاد کلانتری در میدان تره‌بار به منظور برقراری امنیت منطقه، دادن ماشین‌آلات در راستای تکمیل باند خروجی و آسفالت باند خروجی میدان اقدام کند.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول