اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان

توسعه بخش‌های مولد هرمزگان حاصل نگاه عدالت‌محورانه دولت است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: توسعه بخش‌های مولد صنعتی در دولت‌های نهم و دهم، حاصل نگاه ویژه و اندیشه‌های عدالت‌محورانه دولتمردان به این استان است.

توسعه بخش‌های مولد هرمزگان حاصل نگاه عدالت‌محورانه دولت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی مجتمع فولاد هرمزگان ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور و هیئت همراه به ظرفیت‌های هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ برخورداری از مناطق ویژه و آزاد تجاری شش گانه، استقرار صنایع بزرگ، وجود پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های بندری و حمل و نقلی از هرمزگان استانی ویژه ساخته است.
وی ادامه داد: هر چند محدودیت‌های طبیعی همانند خشکسالی، کمبود منابع آبی و پراکنش مراکز جمعیتی استان را به ویژه در امر توسعه متوازن روستایی با مشکلاتی روبه‌رو کرده است اما توجه ویژه دولت سبب برطرف شدن بسیاری از تنگناها شده است.
به گفته استاندار هرمزگان روند شتابان توسعه و ارتقا شاخص‌های کلان استان عنصر تفکیک‌ناپذیر برنامه‌های دولت است.
عزیزی افزود: افزایش نرخ سرانه تولید، کاهش بیکاری، ارتقا بخش‌های آموزش عالی، سلامت و دیگر بخش‌ها نشان از توجه دولت به هرمزگان طی دوره‌های نهم و دهم دارد.
وی بیان کرد: توسعه بخش‌های مولد در پنج سال اخیر نیز در این استان نیز روند رو به گسترشی به خود گرفته است.
عزیزی ادامه داد: اکنون سهم بخش صنعت در ایجاد فرصت‌های شغلی هرمزگان برابر با 70 هزار فرصت است که نیمی از این میزان دستاورد دولت نهم و دهم است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه فلزی معدنی خلیج‌فارس گفت: صنایع موجود در این منطقه هرمزگان را به قطب تولید آلومینیوم و فولاد تبدیل کرده است.
عزیزی بیان کرد: امیدهای ما برای توسعه هر چه بیشتری اقتصادی و صنعتی استان با توجه به نگاه ویژه دولت در آینده بیش از پیش است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: بی‌گمان تحقق مصوبات دولت پیرامون توسعه محور شرق هرمزگان به ویژه ایجاد ترمینال نفتی جاسک و توسعه نوار ساحلی در کنار ایجاد منطقه ویژه صنایع‌ انرژی‌بر پارسیان با توجه به وجود جزایر و قابلیت‌های موجود در مرکز استان می‌تواند هرمزگان را به یکی از بخش‌های بی‌نظیر ایران اسلامی تبدیل کند.
وی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه فولاد هرمزگان از این کارخانه به عنوان کارخانه‌ای نوین یاد و اظهار امیدواری کرد توسعه اینگونه صنایع بتواند بیش از پیش به رفاه هر چه بیشتر مردم این استان بیانجامد.
انتهای پیام/آ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول