اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال ممکن شد

صدور نخستین شناسنامه در کیش

خبرگزاری فارس: با راه اندازی نمایندگی مستقل ثبت احوال کیش، شناسنامه نوزادان در این جزیره بلافاصله، بعد از درج اطلاعات و ثبت در سامانه ثبت احوال مرکزی کشور، صادر می‌شود.

صدور نخستین شناسنامه در کیش
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این جزیره با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی مذکور اظهار داشت: اینکه پس از سال‌ها در این جزیره شناسنامه به نام کیش صادر شد از اتفاقات مهمی است که در این جزیره زیبا روی داده، چرا که بعد از این وقت مردم کمتر به هدر خواهد رفت.
حجت‌الاسلام حسین زکریایی عزیزی خاطرنشان کرد: در گذشته مردم کیش برای اخذ شناسنامه و حتی تعیین هویت خودشان مجبور به خروج از این جزیره بودند و این خود مستلزم صرف هزینه‌های قابل توجه و ناعادلانه برای آنها بود.
وی ادامه داد: از آنجایی که حل مشکلات روزمره مردم جز اولویت‌های نخست مسئولان سازمان منطقه آزاد به شمار می‌آید، مدیر عامل این سازمان با حمایت کامل این دغدغه فکری مردم را از بین برد و البته در این بین همکاری خوب اداره کل ثبت و احوال هرمزگان نیز موثر واقع شد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به اینکه آیا تعداد نیروهای این مرکز افزایش خواهد یافت افزود: بدون تردید با افزایش میزان خدمات بر تعداد نیروها نیز افزوده خواهد شد و در صدد هستیم تا با هماهنگی اداره کل ثبت و احوال استان هرمزگان به مردم بیشتر خدمات‌رسانی داشته باشیم.
این مسئول با اشاره به مکان اختصاص داده شده به  این مرکز تاکید کرد: دفتر نمایندگی ثبت و احوال کیش در کنار معاونت اجتماعی قرار خواهد داشت تا مردم به سهولت امورات خود را پیگیری کنند چرا که اعتقاد ما بر این است که باید ادارات دولتی این جزیره به گونه‌ای کنار هم قرار گیرند تا اتلاف وقت و زمان مردم به کمترین حد ممکن برسد.
در مراسمی که شامگاه یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام زکریایی‌عزیزی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان کیش و جمعی از معاونان این سازمان و مشاور و قائم مقام رئیس ثبت احوال کشور در امور استان‌ها و مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان و تعدادی دیگر از مسئولان ثبت احوال برگزار شد، نمایندگی مستقل ثبت احوال کیش نخستین شناسنامه را برای یکی از متولدان کیش صادر کرد.
انتهای پیام/ن۲۰/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول