اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تختال‌های تولیدی فولاد هرمزگان در لوله‌‌‌سازی نفت کاربرد دارد

سرمایه‌گذای هزار میلیاردی فولاد هرمزگان برای ظرفیت 1.5 میلیون تنی

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی رسمی کارخانه فولاد هرمزگان، گفت: برای ساخت این کارخانه با ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن شمش فولادی، اعتباری معادل هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

سرمایه‌گذای هزار میلیاردی فولاد هرمزگان برای ظرفیت 1.5 میلیون تنی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر امروز در نشستی در رابطه با راه‌اندازی و افتتاح رسمی کارخانه فولاد هرمزگان، با قرار گرفتن مجتمع فولاد هرمزگان در کنار مجتمع بندری شهید رجایی امکان صادرات محصولات و واردات مواد مورد نیاز کارخانه فراهم است.
وی با بیان اینکه، کارخانه فولاد هرمزگان دارای دو بخش اصلی آهن‌سازی و فولاد‌سازی است،‌ یادآور شد: کارخانه آهن‌سازی در سال 87 با حضور رئیس جمهور افتتاح شده است.
به گفته استاندار هرمزگان، توانایی تولید تختال‌های فولاد با عرض دو متر برای نخستین بار در کشور، سرعت بالای خط ریخته‌گری و استفاده از جدیدترین فناوری در کنترل آلودگی از ویژگی‌های این کارخانه است.
عزیزی گفت: از تختال با عرض دو متر بیشتر در صنایع کشتی‌سازی و ساخت لوله‌های نفتی استفاده می‌شود.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: با بهره‌برداری از مجتمع بزرگ فولاد هرمزگان برای 7 هزار و 500 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود که 80 درصد این افراد بومی هستند.
این مسئول، قرار گرفتن در کنار آبهای آزاد، دسترسی به خطوط ریلی و جاده‌ای، نزدیکی به منابع انرژی و اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی منطقه ویژه اقتصادی و صنایع ‌معدنی و فلزی خلیج‌فارس را از جمله "موقعیت‌های ویژه" کارخانه فولاد هرمزگان عنوان کرد.
به گفته عزیزی، فولاد هرمزگان دو واحد احیای آهن‌سازی با مصرف 70 هزار متر مکعب گاز در ساعت دارد که سالانه یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی تولید می‌کند.
وی افزود: آهن اسفنجی به همراه آهن قراضه از مواد اولیه اصلی در تولید تختال‌های فولادی است که مجتمع فولاد هرمزگان دارای دو کوره قوس الکتریکی با توان 120 مگاولت آمپر است که ظرفیت تولید 120 تن مذاب در هر نوبت ذوب را دارد.
کارخانه فولاد هرمزگان که در سال 85 عملیات ساخت آن آغاز و نخستین تختال آزمایشی این مجتمع در فروردین امسال تولید شده است، در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.
در این منطقه به جز مجتمع فولاد هرمزگان چندین کارخانه و واحد دیگر فعال در امر تولید و ذوب فلزات حضور دارند.
انتهای پیام/ص20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول