اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس عنوان شد

هوای اصفهان طی چند روز آینده ابری است

خبرگزاری فارس: کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: جو هوای اصفهان ناپایدار است و طی چند روز آینده آسمانی به نسبت ابری در انتظار هوای استان است.

هوای اصفهان طی چند روز آینده ابری است
میترا سیدان امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان اصفهان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی در استان بیانگر عبور یک سامانه ناپایدار از امروز تا پنج‌شنبه است که به تناوب بر روی استان می‌باشد.
وی افزود: بر این اساس امروز و فردا در بیشتر مناطق استان شاهد بارش پراکنده خواهیم بود که به تدریج به بخش‌های شرقی کشیده می‌شود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این سامانه در بخش‌های شمال و شرق استان منجر به بارش پراکنده برف و باران می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین افت دمای دو تا سه درجه‌ای در روز آینده در مناطق اعلام شده داریم.
سیدان با اشاره به جو ناپایداری هوا و رفع آلودگی هوا در اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت آلودگی ناشی از وارونگی هوا در اصفهان نداریم و بارش به صورت پراکنده برف به خصوص در مناطق غربی محسوس‌تر است.
وی همچنین در مورد وضعیت کاهش دما افزود: شب‌ها افزایش دما طی چند روز آینده بیش از روزهای آن است اما با ورود سامانه بارش‌زا بر روی استان تا روز چهارشنبه ادامه و افزایش ابر، رگبار برف و باران در بیشتر مناطق استان انتظار می‌رود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان دمای اصفهان را طی 24 ساعت آینده بدون تغییر محسوسی دانست و گفت: حداقل دمای اصفهان منفی یک و حداکثر هشت است که سردترین نقطه استان چادگان با منفی شش و گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با 15 درجه بالای صفر گزارش شده است.
وی همچنین با توجه به کاهش دما در اواخر هفته به کشاورزان یادآوری کرد:دمای انبارهای سیب‌زمینی و سالن‌های پرورش گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تنظیم شود.
سیدان بیان داشت: با توجه به پیش‌بینی وزش باد نسبت به مراقبت از پوشش گلخانه‌ها اقدام و باغداران ضمن رعایت بهداشت باغ نسبت به جمع‌آوری برگ و سر شاخه‌های آلوده به آفات و بیماری‌های گیاهی و معدوم نمودن آنها در خارج از باغ اقدام و باغداران باغات خویش را بیمه کنند.
وی سرویس مناسب ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی انجام و نگهداری در مکان‌های سرپوشیده را از دیگر توصیه‌ها برای کشاورزان برشمرد.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان افزود: باغداران برای مبارزه با کرم گلوگاه‌انار نسبت به جمع‌آوری و معدوم کردن انارهای باقی‌مانده در باغ اقدام کنند.
انتهای پیام/‌ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول