اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان یزد خبر داد

افزایش تصادفات منجر به فوت در استان یزد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان یزد در جمع خبرنگاران طبس گفت: تصادفات منجر به فوت در سال جاری در استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، متأسفانه دارای هشت درصد افزایش است.

افزایش تصادفات منجر به فوت در استان یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سیدحسن حسینی که برای شرکت و سخنرانی در همایش توجیهی مرحله دوم اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به طبس سفر کرده، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براثر تصادفات جاده‌ای سال گذشته در استان یزد 240 نفر فوت کردند که آمار بسیار بالایی است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 102 نفر در جاده‌های استان یزد جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای هشت درصد افزایش است.
 
* مصوبه شورای تأمین دلیل جلوگیری از تردد اتوبوس‌ها در طبس
رئیس پلیس راه استان یزد در توضیح علت جلوگیری از عبور دو دستگاه اتوبوس در شهریور ماه امسال در طبس، عنوان کرد: پلیس راه براساس قانون اجازه متوقف کردن یا معطل کردن خودرو یا اتوبوسی که در چارچوب مقررات تردد می‌کند را ندارد و در مورد موضوع دو دستگاه اتوبوس در طبس نیز من به پلیس راه ابلاغ کرده بودم که اگر این اتوبوس‌ها دارای دفترچه، صورت وضعیت، جی‌پی‌اس و سایر مدارک مورد نیاز هستند برطبق قانون به آن‌ها اجازه تردد داده شود.
وی اضافه کرد: دلیل جلوگیری از عبور این دو دستگاه اتوبوس، تصمیم و مصوبه شورای تأمین استان یزد و شهرستان طبس بوده است.
 
* بودجه نگهداری از راه‌های استان یزد کافی نیست
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای مرحله دوم اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی یادآور شد: هدف پلیس جریمه نیست، بلکه هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است که افسر پلیس راه با مشاهده تخلف رانندگی، طبق مقررات و قانون و همراه با ادب و احترام با راننده متخلف برخورد خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کشور ایران با 75 میلیون نفر جمعیت دارای 14 میلیون خودرو است و به ازای هر 100 هزار نفر در ایران 41 نفر براثر تصادف فوت می‌کنند که این میزان چهار برابر میانگین جهانی است.
رئیس پلیس راه استان یزد درباره بودجه نگهداری از راه‌ها نیز اذعان داشت: بودجه نگهداری از راه‌ها بسیار ناچیز است به طوری که با بودجه اختصاص یافته در این زمینه در استان یزد تنها می‌توان خط سفید وسط جاده‌های استان را کشید.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول