اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد بروجرد:

دغدغه اصلی مدیران گذر از مدیریت سنتی به مدیریت اثربخش است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی بروجرد گفت: دغدغه اصلی مدیران سازمان‌های دولتی و غیردولتی گذر با سلامت از مدیریت سنتی به مدیریت اثربخش است.

دغدغه اصلی مدیران گذر از مدیریت سنتی به مدیریت اثربخش است
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمد جعفر مهدیان صبح امروز در همایش اثر بخشی در مدیریت دولتی که در دانشگاهآزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، گفت: هزینه‌های بالای سازمانی، عدم بهره‌وری، نیروهای ناکارآمد، شکایت مدیران از کارکنان، انتظارات برآورده نشده کارکنان از مدیران خود، افزایش ضایعات در حوزه‌های مختلف بیانگر دغدغه‌های جدی در عرصه سازمان و مدیریت است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی بروجرد تصریح کرد: چنین وضعیتی ناشی از تغییر و تحولات پرشتاب و متولی‌های ناشناخته‌ای بوده که روز به روز تعداد آنها افزوده می‌شود و بر نظام سازمانی ما تحمیل می‌شود.
مهدیان ادامه داد: این امر باعث می‌شود، همیشه خلاهایی را در عرصه مسائل سازمانی احساس کنیم و نیاز به دور پردازی‌های جدید داریم.
وی با اشاره به دوره پیش مدرنیسم، مدرنیسم و پس مدرنیسم خاطرنشان کرد: طی 10 سال اخیر دوره مدرنیسم فراتر رفته و صحبت از پس مدرنیسم است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با بیان اینکه در دنیای پرشتاب امروز با مسائل جدیدی روبه‌رو هستیم که باید آمادگی مواجه با آن را داشته باشیم، گفت: کمبود منابع و اداره منابع از دغدغه‌ها است.
مهدیان یادآورشد: اگر دنبال این هستیم که نیازهای سازمانی به موقع تشخیص داده شود، باید قدرت نیاز آفرینی، بینش و بصیرت بلند داشته و با نگاه آینده پژوهی، دورنمای درستی از مسائل آتی پیدا کنیم و بر اساس منطق به درستی شرایط را سنجیده و از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم.
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی مدیران سازمان‌ها گذر با سلامت از مدیریت سنتی به مدیریت اثربخش است، اضافه کرد: برای دست‌یابی به مدیریت اثربخش باید زمینه‌ها در این زمینه فراهم شود، که استفاده کردن از نظریات، دیدگاه‌ها و مدل‌ها در این ارتباط وجود دارد.
 معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد اظهار داشت: باید قدرت و توانایی تجزیه و تحلیل این نظریات را پیدا کرده و متناسب با ویژگی جامعه بومی خود، یک نگاه دور و جهانی انجام دهیم.
در ادامه دبیر همایش اثر بخشی در مدیریت دولتی در بروجرد گفت: تغییر و تحولات ذهنی، محیطی و فرهنگی چالش‌های اساسی مدیریت است.
علی اکبر هرندی با بیان اینکه در عصر حاضر مدیریت دولتی چون سایر نهادها در معرض تغییر و تحول چشم‌گیر قرار گرفته است، اظهار داشت: تغییر و تحولات ذهنی، محیطی و فرهنگی چالش‌های اساسی بوده که مدیریت با آن مواجه است و به منظور ایجاد آرامش و افزایش اثربخشی باید آنها را مدیریت کرد.
دبیر این همایش تصریح کرد: تغییرات مداوم محیطی از یک سو و نارسایی و مشکلات نظام اداری کشور از سوی دیگر ضرورت تحول در نظام اداری را با توجه به افق‌های بلند و تفکر راهبردی و همچنین حاکم کردن مدیریت دانش الزام می‌کند.
هرندی ادامه داد: تبیین سیاست‌های کلی نظام اداری کشور در سال 1389 محورهای تغییر در مدیریت دولتی ایران را به منظور اثربخشی نظام اداری مشخص کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد با توجه به دارا بودن مقاطع مختلف تحصیلی و گرایش‌های متعدد مدیریت به ویژه مدیریت دولتی درزمینه انجام رسالت خود اقدام به برگزاری این همایش کرده است.
دبیر همایش اثربخشی در مدیریت گفت: در این همایش 45 مقاله توسط دبیرخانه دریافت شده که در مرحله بررسی سه مقاله به صورت سخنرانی و 10 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
گفتنی است، این همایش بر محورهای تحول اداری، مدیریت استراتژیک، دیدگاه‌های نوین مدیریت، مدیریت دانش، عدالت سازمانی، اثربخشی (مکانیسم‌های اثربخش کردن عملکرد در ساختارهای دولتی) برگزار شده است.
انتهای پیام/صا10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول