اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بشاگرد:

نبود امکانات تشخیص علت شیوع تالاسمی در بشاگرد است

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی بشاگرد گفت: نبود آزمایشگاه تشخیص بیماری تالاسمی قبل از ازدواج از عوامل شیوع این بیماری در بشاگرد است.

نبود امکانات تشخیص علت شیوع تالاسمی در بشاگرد است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، غلامرضا روشن‌رای صبح امروز در نشست پیشگیری و کاهش بیماری تالاسمی نوع ماژور که با حضور کارشناسان، روسای مجتمع‌های بهزیستی بشاگرد و  مددکاران این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فقدان دفترخانه‌های رسمی ثبت ازدواج و عدم آزمایشگاه تشخیص بیماری تالاسمی قبل از ازدواج از عوامل شیوع این بیماری در بشاگرد است.
وی با بیان اینکه بیماری تالاسمی نوعی کم‌خونی ارثی و ژنتیکی است که از طریق والدین به کودکان منتقل می‌شود، بر شناخت کامل این بیماری قبل از ازدواج و پیشگیری از تولد فرزند ناتوان تاکید کرد.
این مسئول ادامه داد: زوج‌ها بعد از انجام آزمایش خون متوجه ناقل بودن بیماری تالاسمی در بدن خود می‌شوند که این زمان مشاوره زوج‌های ناقل در آستانه ازدواج کاربردی ندارد.
رئیس اداره بهزیستی بشاگرد با اشاره به علت‌های مهم گسترش این بیماری در شهرستان، ناآگاهی مردم از راه‌های ابتلا به تالاسمی را در کنار دو علت یاد شده یعنی نبود دفترخانه رسمی ثبت ازدواج و نبود آزمایشگاه تشخیص بیماری تالاسمی قبل از ازدواج تاثیرگذار عنوان کرد.
روشن‌رای در این راستا اظهار داشت: اکثریت جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند و بر طبق سنت قدیمی صیغه عقد زوجین توسط عاقدان محلی جاری و ازدواج انجام می‌شود و بعدها برای ثبت ازدواج و آزمایش خون اقدام می‌کنند.
وی همچنین در این نشست به برگزاری کلاس‌های مشاوره مددجویان و توان‌خواهان در شرف ازدواج از سوی روسای مجتمع‌های بهزیستی در بشاگرد تاکید و خواستار استمرار این دوره‌ها ویژه مددجویان و دیگر اقشار شهرستان بشاگرد شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول