اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

راه‌اندازی استخرهای پرورش ماهی در مناطق عشایری سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان، استخرهای پرورش ماهی راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی استخرهای پرورش ماهی در مناطق عشایری سیستان‌وبلوچستان
حمید طوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با هدف ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانوارهای عشایری و نیز استفاده بهینه از منابع و امکانات، عشایر استان برای نخستین بار پرورش ماهی سردآبی قزل‌آلا را تجربه کردند.
وی افزود: تاکنون در 21 نقطه عشایری و در شهرستان‌های زاهدان، خاش، زابل، ایرانشهر و سراوان بیش از 63 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استخرهای دو منظوره رها شدند.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان بیان داشت: وجود بستر مناسب از جمله چشمه‌های آب در بسیاری از مناطق عشایری با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله شیلات تعداد بیشتری از عشایر را می‌توان بهره‌بردار کرد.
طوقی ادامه داد: برداشت از استخرهای پرورش ماهی در اواخر اسفندماه صورت می‌پذیرد و انتظار می‌رود حدود 14 تن ماهی قزل‌آلا از مناطق عشایری وارد بازار مصرف شود.
وی گفت: عشایر استان سیستان و بلوچستان دارای جمعیتی بالغ بر 102 نفر هستند و در 294 سامانه عشایری پراکنده‌اند.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان افزود: عشایر استان حدود هشت درصد جمعیت روستایی و چهار درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند و 25 درصد از تولیدات دامی استان را به خود اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول