اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی افتتاح شد

خبرگزاری فارس:‌ طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی افتتاح شد.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی با اشاره به اینکه از نظر صاحب‌نظران،‌ نیروی انسانی مهم‌ترین عامل در تولید خدمات به شمار می‌رود،‌ تصریح کرد: به تازگی عده‌ای به نتیجه رسیده‌اند که همه عوامل تولید به عامل نیروی انسانی تبدیل شده‌اند.
وی دستیابی به اهداف عالیه حوزه‌های علمیه را مستلزم تربیت نیروهای انسانی کارآمد دانست و خاطر نشان کرد: تربیت نیروی انسانی به آسانی اتفاق نمی‌افتد.
معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سخن شهید مطهری مبنی بر لزوم تربیت نیروی انسانی متناسب با شرایط موجود و اقتضای روزگار، عنوان کرد: شیخ عبدالکریم حائری نیاز زمان خود را تاسیس حوزه علمیه دید و اقدام به انجام این کار کرد و شیخ کلینی همانگونه که در ابتدای «اصول کافی» آورده است، گردآوری این مجموعه را بر اساس تقاضاهایی که از او می‌شده انجام داده است.
وی با بیان اینکه با درگیر ساختن حوزه‌های علمیه با بروکراسی به جایی نخواهیم رسید، تصریح کرد: آیت‌الله شرعی موسس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خود را کوچک‌ترین خدمتگزار حوزه‌های علمیه می‌دانست بنابراین ما نیز باید برای خدمت به این مجموعه همواره با اشتیاق آماده باشیم.
ابراهیمیان هدف حوزه‌های علمیه را متعبد کردن جامعه دانست و افزود: ما نیروی انسانی را به همین منظور تربیت می‌کنیم.
معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وجود صدها مدرسه علمیه خواهران سطح دو(کارشناسی) و سطح سه(کارشناسی ارشد) در کشور بیان کرد: رسیدگی به امور تمام این مدارس علمیه خواهران از طریق مدیریت قم امکان پذیر نیست از این رو راه‌اندازی مدیریت‌های منطقه‌ای از سال 80 آغاز شد و پس از تاسیس نخستین مدیریت منطقه‌ای در تهران، از سال 85 راه‌اندازی سایر مدیریت‌های مناطق در دستور کار قرار گرفت، شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز پس از مشاهده آثار مثبت این کار، دستور به راه‌اندازی مدیریت‌های استانی در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران داد.
وی هدف از راه‌اندازی مدیریت‌های استانی را تمرکززدایی و روان‌سازی امور برشمرد و افزود: اثرات این کار سرعت بخشیدن به انجام امور مدارس علمیه خواهران، بومی شدن امور آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، جذب بهتر منابع انسانی و مالی و بهره‌وری در مدیریت فرهنگی استان به حساب می‌آید.
ابراهیمیان انتظارات از مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران را ارتقای سطح کیفی مدارس و افزایش متوازن کمی مدارس علمیه برشمرد.
در این مراسم حجت‌الاسلام داود زارع به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی معرفی شد.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول