اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

توان مقابله بدون سلاح با دشمن ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی داشتن توان مقابله بدون سلاح با دشمن را از ضروریات دستگاه‌های اجرایی در کشور دانست.

توان مقابله بدون سلاح با دشمن ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل مسئولان کشوری و لشگری در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: جمهوری اسلامی به دلیل واقع شدن در منطقه‌ای که استعداد بروز حوادث غیرمترقبه در آن و همچنین به دلیل واقع شدن در جغرافیای سیاسی خاص که همیشه مورد طمع و کینه‌توزی است نیاز به آن دارد که بتواند بدون استفاده از نیروهای مسلح خود با خطرات مقابله کند.
وی افزود: این مطلب برای نظام اسلامی ما که همیشه با تهدیدات مختلف از سوی دشمنان مواجه بوده از شکلی ویژه برخوردار است به نحوی که وقتی در جریان فتنه ستون پنجم دشمن در خیابان‌های تهران جولان می‌داد دشمن از پیاده‌سازی نیروهای خود در خاک این کشور اجتناب کرد چرا که توان نظامی ایران را با شناخت از پیشینه آن سنجیده بودند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: اقدامات نظامی دشمن در شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد اما مدیران ما باید همیشه خود را برای بدترین شرایط آماده کنند تا اطمینان لازم را برای مردم ایجاد کنند و مردم به کارآمدی نظام پی‌ ببرند.
بیگی فراهم کردن و حفظ زیرساخت‌های کشور را امری ضروری در پدافند غیرعامل دانست و گفت: اما این امر تنها به تاسیسات و زیرساخت‌های موجود خلاصه نمی‌شود و ابعاد جدیدی به خود گرفته که فضای سایبر، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را نیز شامل می‌شود.
وی تلاش دشمن در این حوزه‌ها را بسیار ضروری دانست و گفت: دشمن با طراحی ویروس کامپیوتری برای مختل کردن فعالیت نیروگاه اتمی می‌کوشد تا ضربه خود را به زیرساخت‌های نظام از طریق فضای سایبر وارد کند از این رو باید در چنین حوزه‌هایی آمادگی داشته باشیم.
بیگی تربیت نیروی انسانی در این حوزه‌ها را برای گسترش پدافند غیرعامل در کشور ضروری دانست تا توان بازدارندگی ارتقا یابد.
استاندار آذربایجان‌شرقی به ضرورت ارتباط مستمر و تنگاتنگ برای زیر پوشش قرار دادن نقاط ضعف و احتمالی مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همین امر موجب افزایش توان بازدارندگی کشور می‌شود.
بیگی به رزمایش ولایت 90 نیز اشاره کرد و گفت: پیام این رزمایش تهدید در برابر تهدید بود که نوعی بازدارندگی را ایجاد می‌کند و قدرت تعقل و تفکر را از دشمن می‌گیرد چرا که بهترین دفاع حمله است چیزی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
وی نشاندن پهپاد آمریکایی را نمونه‌ای دیگر از پدافند غیرعامل موفق اعلام کرد و افزود: نظام سلطه اکنون با پی‌بردن به این امر مطمئنا بیکار ننشسته و ما نیز باید منتظر اقدامات آنها باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: شاید زمانی در کشور در خصوص دسته‌بندی تهدیدات تشدد آرا وجود داشت اما، امروز همه نسبت به موارد تهدیدات وحدت نظر دارند.
بیگی خاطرنشان کرد: همین نگاه به قضایا باعث شده تا کشورهای دنیا هنگام صحبت از ناتوانی آمریکا، جمهوری اسلامی را مثال شاهد می‌آورند.
بیگی اضافه کرد: علت این امر استفاده درست از ظرفیت‌ها مثل حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه مرزی کشور در استان کرمانشاه یا حضور رئیس جمهوری در سفر خود به لبنان در مرز رژیم اشغالگر قدس است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول