اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی بم خبر داد

اختصاص 100 میلیون تومان برای اجرای طرح کمربند سبز بم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی بم گفت: 100 میلیون اعتبار از محل اعتبارات خشکسالی به طرح کمربند سبز شهرستان بم که از دو سال قبل آغاز شده است، اختصاص یافت.

اختصاص 100 میلیون تومان برای اجرای طرح کمربند سبز بم
عباس حمیدی‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: هر ساله در حوزه سد نرماشیر و سد نسا برای کنترل رسوب و افزایش عمر مفید، پوشش گیاهی حوزه‌های بالادست این سدها انجام می‌شود.
وی افزود: انجام این پروژه‌ها سبب افزایش عمر مفید سدهای احداثی و پروژه‌های این بخش در زمینه ابعاد سدها و سازه‌های سنگی، ملاتی و توری‌سنگی و کارهای بیولوژی و مکانیک انجام می‌شود.
حمیدی‌مقدم بیان کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استانی در سال جاری رقمی بالغ بر 150 میلیون تومان به شهرستان بم اختصاص یافت که این مبلغ در بخش‌های جنگل، بیابان، مرتع، آبخیزداری و حفاظت هزینه می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهمی که از دو سال قبل در شهرستان بم اجرا شد، احداث کمربند سبز در قالب بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان است که در انتهای روستای ابارق تا روستای بیدران بالا به طول 35 کیلومتر اجرا می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی بم گفت: این پروژه در سه فاز اجرا شده است که فاز اول و دوم شامل کاشت نهال بود و در حال حاضر نهال‌ها یک‌ساله شدند و امیدواریم با تداوم ریزش باران بتوانند سرسبزتر باشند و همچنین استقرار بهتری پیدا کنند.
حمیدی‌مقدم افزود: فاز سوم این پروژه شامل عملیات گودبرداری و اصلاح بافت خاک انجام شده است و در فصل مناسب نهال‌کاری انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای این بخش در نظر گرفته شده است از محل اعتبارات خشکسالی معادل 100 میلیون تومان است که در بخش کاشت نهال و آبیاری و مراقبت کمک به فاز یک و ۲ هزینه می‌شود.
حمیدی‌مقدم گفت: از اعتبارات استانی نیز برای نگهداری از طرح کمربند سبز استفاده شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول