اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی مساجد کشور:

خاستگاه اندیشه‌های اصلاحی جامعه مسجد است

خبرگزاری فارس: معاون ستاد عالی مساجد کشور گفت: خاستگاه اندیشه‌های اصلاحی جامعه مسجد است.

خاستگاه اندیشه‌های اصلاحی جامعه مسجد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جعفری ظهر امروز با بیان اینکه مساجد سرمایه‌های اصلی مردمی و جزو سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند اظهار داشت: باید تمام اندیشه‌ها از مساجد برای اصلاح جامعه برخاسته و خاستگاه این اندیشه‌ها برای اصلاح جامعه مسجد باشد.
وی افزود: مساجد علاوه بر کانون‌هایی برای بندگی خدا، نماز و عبادت، کانون فرهنگی و اطلاع‌رسانی صحیح دینی نیز هستند.
معاون ستاد عالی مساجد کشور با تاکید بر اینکه مساجد مبدا اصلی تفکر اسلام ناب هستند، بیان داشت: همه کارکردهای مساجد هنوز احیا نشده است.
وی تاکید کرد: باید مردم و مسئولان به‌ویژه متولیان فرهنگی مردمی مساجد با همت و تلاش در معرفی کارکردهای مساجد برای احیای کارکردهای آن  گام بردارند.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی نظارت بر کانون‎های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: کارکردهای مساجد متعدد بوده و نمی‌توان برای آن سقف تعیین کرد اما کارکرد الهی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، پژوهشی، حمایتی از مشهودترین کارکردهای مساجد است.
جعفری جوان‌گریزی از مسجد را یکی از مشکلات در شهر و روستاها خواند و خاطرنشان کرد: از آنجایی که مسجد بهترین مرکز برای حضور و تربیت نوجوانان و جوانان است باید زمینه‌ها و نیازهای جوانان در مساجد فراهم شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تحولات جهانی تصریح کرد: مسجد نه فقط در زمان و کشور اسلامی ما بلکه در تمام نقاط عالم در طول تاریخ منشا آثار و برکات زیادی شده است.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی نظارت بر کانون‎های فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز داشت: قیام کشورهای شمال افریقا و سایر کشورهای همسایه از مساجد شروع شد و به پیروزی رسید.
وی آشنا سازی مردم با سیاست را از نقش‎های اصلی مسجدیان برشمرد و ابراز تاسف کرد: عده‌ای از ناآگاهان از رونق گرفتن سیاست‌گذاری در مسجد ممانعت می‎کنند.
معاون ستاد عالی مساجد کشور تصریح کرد: برخی از کارکردها در مساجد هنوز احیا نشده و از جمله کارکرد سیاسی در مساجد آنطور که باید احیا نشده  و کارکرد فرهنگی مساجد نیز هدفمند نیست.
جعفری راهکار استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد را توجه به پیام مقام معظم رهبری به‌ویژه در زمینه احیای مساجد دانست و تاکید کرد: باید عملیاتی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
انتهای پیام/ص20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول