اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین:

507 هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به عراق عزیمت کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: 507 هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به عراق عزیمت کردند.

507 هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به عراق عزیمت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین پروین، اظهار کرد: از مجموع این افراد، 256‌هزار نفر از مرز خسروی وارد کشور شده و 251 نفر نیز در قالب کاروان‌های زیارتی از کشور خارج شده‌اند که 90 درصد آن‌ها زوار ایرانی و 10 درصد نیز زائران دیگر کشورهای اسلامی بوده‌اند.
براساس گزارش فرمانداری، وی اضافه کرد: از ابتدای زمان بازگشایی مرز خسروی (22 خرداد سال 87) تاکنون در مجموع دو میلیون و 393‌هزار زائر ایرانی و خارجی از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات کشور عراق تردد کردند که یک میلیون و 700‌هزار نفر این زائران وارد کشور شده و مابقی آن‌ها از کشور خارج شده‌اند.
پروین تصریح کرد: امسال همچنین 26 هزار مسافر از مرز رسمی پرویزخان این شهرستان به داخل کشور وارد شده‌اند که 21 هزار نفر را ایرانیان و مابقی را اتباع دیگر کشورها تشکیل می‌دهند.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 21‌هزار ایرانی و 4هزار و 900 نفر از اتباع خارجی از طریق مرز رسمی پرویز‌خان این شهرستان از کشور خارج شدند.
تا قبل از 24 آذر‌ماه امسال و بسته شدن مرز خسروی، روزانه یک‌هزار و 500 نفر در قالب 30 کاروان زیارتی از طریق مرز بین‌المللی خسروی با داشتن بزرگ‌ترین پایانه زمینی خاورمیانه عازم اماکن مقدس و عتبات عالیات کشور عراق می‌شدند.
مرز بین‌المللی خسروی از 24 آذر‌ماه‌ امسال به دنبال تصمیم‌گیری سازمان حج و زیارت، بر روی تردد زوار ایرانی عتبات عالیات بسته شد و از آن زمان تاکنون تردد زوار با صلاح‌دید این سازمان از مرز مهران در استان ایلام انجام می‌شود.
مرز خسروی در مسافت 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است، قصرشیرین با داشتن بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و بیش از 24‌هزار نفر جمعیت دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول