اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد:

انگیزه‌ سیاسی سبب ایجاد شهر جدید بینالود نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با ایجاد شهر جدید بینالود گفت: انگیزه‌ سیاسی در ایجاد شهر جدید بینالود تاثیرگذار نبود.

انگیزه‌ سیاسی سبب ایجاد شهر جدید بینالود نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید اسماعیل مفیدی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای شهرداری مشهد برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط  با مصوبه ایجاد شهر جدید بینالود، سوابق مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان  نشان دهنده این موضوع  بود  که  این مصوبه‌ای از پشتوانه‌های کارشناسی برخوردار نبود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به انگیزه دو نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این مصوبه گفت: انگیزه این دو نماینده در مجلس شورای اسلامی سبب شد در نهایت لباسی بدوزند که قواره این شهرستان باشد.
انگیزه‌های سیاسی و منطقه‌ای، الزامی جغرافیایی برای ایجاد این شهرستان نبود.
مفیدی در ادامه اظهار داشت: در ارتباط با آوردن این مصوبه از سوی این دو نماینده مجلس شورای اسلامی می‌توان گفت که در این راستا نوعی انگیزه‌ها و گرایش‌های سیاسی و منطقه‌ای وجود داشته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در ایجاد شهرستان جدید بینالود این‌گونه نبوده است که الزامات جغرافیایی و یا توپوگرافی برای ایجاد این شهرستان وجود داشته باشد و یا این که به لحاظ سیاسی و امنیتی ملزم به اجرایی شدن این موضوع  در تقسیمات کشوری شود.

* 4بار مطرح شدن این مصوبه در شورای نگهبان
وی اظهارداشت: این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساندن چهار مرتبه در شورای نگهبان مطرح شد که در این راستا خواستند لباسی بدوزند که به قواره این شهرستان در آید.
مفیدی در ادامه بابیان نمونه‌های از اقدامات انجام شده برای این مصوبه گفت: بر اساس تقسیمات کشوری باید مرکز شهرستان یکی از شهرهای شهرستان باشد که در ارتباط با این شهر ستان مرکز را یکی از روستاهای شهرستان  قرار دادند که این‌گونه مرکز تعیین کردن خلاف قانون است. 

* تغییر قانون که با شکل ظاهری شهرستان متناسب باشد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه اظهارداشت: یکی دیگر از مشکلات این شهرستان در حوزه جمعیت است که بر این اساس مسئولان این شهرستان با تغییر قانون سعی کردند شکل ظاهری آن متناسب با شهرستان باشد.
وی تاکید کرد: در ایجاد شهرستان جدید بینالود هیچ ضرورتی وجود نداشته است و مصوبات مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بهاین نکته اشاره دارد و در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مصوبه رای منفی دادند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اما در نهایت با همفکری‌هایی که در ارتباط با این موضوع در مجلس شکل گرفت و در این میان لابی‌ها و اعلام نظرهایی که در مجلس شورای اسلامی عرف است سبب این مصوبه شد.
مفیدی ادامه داد: در آخرین مصوبه‌ای که به شورای نگهبان ارائه داده‌اند این‌گونه مطرح شده است که دولت مجاز است که این شهرستان را ایجاد کند.
وی افزود: شهرستان جدید بینالود دارای شرایط لازم در حوزه تقسیمات کشوری نبوده است و در این طرح نیز الزامات قانونی در حوزه تقسیمات کشوری نیز وجود ندارد.
رئیس کمیسیون برنامه  و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در ایجاد شهرستان جدید بینالود خواسته‌های سیاسی و اشخاص مطرح بود.
وی با اشاره به این که در این مصوبه قید مجاز بودن مطرح شده است خطاب به مسئولان استانی و کشور گفت: با توجه به این که در این مصوبه این‌گونه عنوان شده است که دولت مجاز به اجرای این مصوبه است و در این راستا تکلیف قانونی وجود ندارد از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم نسبت به ابطال آن اقدام کنند.

* متانت مردم مشهد در ارتباط با ایجاد این مصوبه
وی در ادامه با اشاره به متانت و صبر مردم مشهد در ارتباط با برخورد با این مسئله گفت: در این مدت که از زمان این مصوبه گذشته است مردم مشهد بارها صبر و متانت خود را دراین موضوع نشان داده اند اما در ادامه از معاونت فرهنگی شهرداری مشهد می‌خواهیم نسبت به تجمع اعتراض آمیز مردم برای ابطال این مصوبه اقدام کند.
ایجاد شهرستان جدید بینالود بسترساز زمین خواری است نه مانع
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد به اظهار نظر ارائه دهندگان این طرح در ارتباط با جلوگیری از زمین‌خواری گفت:  برای تمام کارشناسان شهرسازی مسلم است که ایجاد یک شهرستان می‌تواند املی برای تغییر اراضی و زمین‌خواری باشد.
انتهای پیام /غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول