اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت

پرداخت 53 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پرداخت 53 میلیارد ریال تسهیلات به بخش دام و طیور این استان در پی اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها طی سال جاری خبر داد.

پرداخت 53 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران چهارمحال و بختیاری
برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: اصلاح سیستم گرمایشی و استفاده بهینه از انرژی با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت حامل‎های انرژی از اهمیت دوچندانی در بخش تولید برخوردار است.
وی تصریح کرد: در همین راستا و با هدف اصلاح سیستم‎های گرمایشی واحدهای تولیدی بخش دامداری، بالغ بر53 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت شش ساله به دامداران این استان اختصاص یافت.
هیبتیان ادامه داد: از این میزان 23 میلیارد ریال برای اصلاح سیستم‎های گرمایشی به مرغداری‌ها و مبلغ 22 میلیارد ریال نیز به گاوداری‎های این استان برای خرید 420 راس تلیسه، اصلاح نژاد دام سبک گوسفند و بز و اصلاح سیستم‎های گرمایشی این واحدها اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: همچنین در همین راستا پرداخت مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبارات بلاعوض به مرغداری‎های این استان در قالب طرح خوداجرایی نیز در دستور کار جهاد کشاورزی این استان قرار دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص پیشرفت فیزیکی طرح‎های موضوع اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها در بخش دام و طیور این استان اظهار داشت: خرید تلیسه در این استان 100 درصد، طرح‌های بخش مرغداری‎ها 30 درصد، گاوداری‎ها 41 درصد و خوداجرایی دامداری‎ها 45 درصد اجرا شده است.
هیبتیان همچنین بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به دامداران در راستای اصلاح سیستم‎های گرمایشی تاکید کرد و گفت: دامداران در صورت عدم اصلاح برخی فرآیندها نظیر سیستم‎های گرمایشی قادر نخواهند بود تا در چرخه رقابت با دیگر تولیدکنندگان اعم از داخلی و خارجی دوام بیاورند و بدون تردید از این گردونه رقابت حذف خواهند شد.
وی با بیان اینکه قیمت حامل‎های انرژی در بخش دامپروری نسبت به قیمت تمام شده تولید انرژی در کشور بسیار پایین‏تر است، افزود: به عنوان مثال قیمت تمام شده هر کیلو وات برق 60 تومان است که در بخش کشاورزی به طور میانگین هشت تومان محاسبه می‎شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: قیمت تمام شده یک لیتر گازوییل حدود 780 و یک متر مکعب گاز 405 تومان است که در بخش کشاورزی به ترتیب 150 تومان و 100 تومان محاسبه می‎شود.
هیبتیان در ادامه از کاهش مصرف سوخت فسیل با صفحات خورشیدی در این استان خبر داد و گفت: برای کاهش مصرف سوخت فسیلی و گاز طرح تهیه صفحات خورشیدی و ذخیره سازی انرژی از طریق نور خورشید به ستاد هدفمندی یارانه ارائه شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول