اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 3 ماه؛

شرکت کشاورزان و دامداران سمیرم همچنان تعطیل است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سابق شرکت تعاونی کشاورزان و دامداران سمیرم گفت: تعطیلی شرکت کشاورزان و دامداران سمیرم لطمه بزرگی به دامداران شهرستان وارد کرده است.

شرکت کشاورزان و دامداران سمیرم همچنان تعطیل است
مسعود طائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم بیان داشت: شرکت تعاونی کشاورزی و دامداری سمیرم با ‌هدف توزیع علوفه‌های دامداری از قبیل خوراک دام، سبوس، جو و نیز آموزش دامداران در سال 76 در سمیرم راه‌اندازی شد.
وی که در سال 84 عضو هیئت مدیره این شرکت شده بود، از احداث یک ایستگاه جمع‌آوری شیر در سال 84 با توجه به درخواست دامداران خبر داد و افزود: با خرید یک دستگاه وانت حمل شیر توسط شرکت، در ابتدای فعالیت روزانه یک هزار و 500 کیلوگرم شیر جمع‌آوری و به شرکت پگاه اصفهان منتقل می‌شد.
مدیرعامل سابق شرکت تعاونی کشاورزان و دامداران سمیرم ادامه داد: در سال 85 به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شدم و طبق صورت‌جلسه هیئت مدیره این شرکت و اداره تعاون روستایی سمیرم، با تلاش و همراهی دامداران روزانه در حدود 4هزار کیلوگرم شیر در روز جمع‌آوری شد که توسط یک دستگاه کامیون حمل شیر به یاسوج حمل ‌می‌شد.
وی اظهار داشت: در سال‌های 85 تا 87 نزدیک به 5هزار تن خوراک یارانه‌دار، در حدود 2هزار تن سبوس و نیز 2هزار تن جو بین دامداران شهرستان توزیع شد.
طائی با اشاره به پیشرفت فعالیت‌های این شرکت و استقبال دامداران اضافه کرد: این شرکت علاوه بر تحت پوشش قرار دادن دامداران کمیته امداد امام خمینی (ره) در حدود 10 عامل فروش خوراک دام در روستاهای گرموک، مورک، مهرگرد، شهرهای کمّه و ونک و نیز چند روستای بخش پادنا در طی سال‌های 85 تا 87 را مستقر کرد.
وی از سر کار آمدن هیئت مدیره جدید در نیمه دوم سال 87 خبر داد و گفت: سرمایه اصلی شرکت 100 میلیون تومان بود، اما آگاه نبودن اعضای هیئت مدیره جدید با مسائل شرکت و نیز تصمیمات حساب نشده اعضا، نیاز دامداران را برآورده نکرد و لطمه بزرگی به دامداران شهرستان وارد کرد.
مدیرعامل سابق شرکت تعاونی کشاورزان و دامداران سمیرم با اشاره به فروش کامیون و نیز وانت حمل شیر شرکت توسط هیئت مدیره اظهار داشت: این در حالی است که شرکت در حدود 70 میلیون تومان یارانه نقدی از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده و وضعیت آن مشخص نیست.
وی با اشاره به ضرورت فعالیت این شرکت در شهرستان سمیرم تعطیلی آن را زنگ خطری برای دامداران شهرستان دانست و گفت: مدت سه ماه است که شرکت تعاونی کشاورزان و دامداران سمیرم تعطیل است و دامداران شیر تولیدی دام‌های خود را به صورت آزاد در مغازه‌ها به فروش می‌رسانند و اقلام دامی خود را از فروشگاه‌های فروش اقلام دام خریداری می‌کنند و متحمل خسارات زیادی شده‌اند.
 انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول