اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

شریان اقتصادی جهان در دست ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تنگه هرمز شریان اقتصادی است که 30 درصد نفت جهان از این تنگه عبور می‎کند که اختیار آن در دست ایران است.

شریان اقتصادی جهان در دست ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به رزمایش ولایت 90 نیروی دریایی، اظهار داشت: این رزمایش که تا 13 دی ماه ادامه دارد بسیار با عظمت است و در منطقه‎ای با عظمت 2 هزار کیلومتر از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و اقیانوس هند گسترش داشته است.
وی افزود: این عملیات به قدری مهم بود که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است و کشورهایی مانند روسیه و چین و دیگر کشورها در این خصوص اظهار نظر کرده‎اند که قابل تامل است.
آیت‎الله نورمفیدی با بیان اینکه 30 درصد نفت جهان از تنگه هرمز عبور می‎کند، خاطر نشان کرد: به گفته خود آمریکایی‎ها روزی 16 تا 17 میلیون بشکه نفت از این تنگه عبور می‎کند که اگر این نفت به کشورها نرسد جریان اقتصادی دنیا مختل می‎شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: بنابراین این تنگه یک نقطه استراتژیک و حساس است که کشورهای منطقه همانند عربستان، ایران، عراق، عمارات، قطر و کویت صادرات نفتی خود را از این تنگه عبور می‎دهند.
وی با اشاره به هدف رزمایش ولایت 90، گفت: با حضور ناوهای آمریکایی در منطقه، ایران می‎خواست توانایی خودش را در این حوزه نشان دهد و به دنیا بگوید اگر بخواهند نفت ایران را تحریم کنند و یا حمله نظامی به ایران داشته باشند، گلوگاه شریان حیات اقتصادی جهان در دست ماست.
آیت‎الله نورمفیدی اذعان داشت: کشورهای روسیه و چین به این مسئله و قدرت مانور ایران اشاره کرده‎اند و حتی در چند ماه پیش دو اقتصاددان برجسته آمریکایی با حضور در برنامه تلویزیونی یکی از شبکه‎های آمریکایی هشدار دادند که در صورت اعمال تحریم نفتی علیه ایران و یا حمله نظامی به آن، ایران می‎تواند با بستن تنگه هرمز اقتصاد دنیا را به رکود برساند.
وی خاطر نشان کرد: این همان مسئله‎ای است که آمریکا را از اینکه بخواهد به ایران حمله کند به وحشت انداخته و کشورهای دیگر نیز به این مساله اعتراف کردند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دشمن باید بداند که امروز ایران کشوری قدرتمند در عرصه جهانی است و نمی‎تواند با راه‎اندازی یک کودتا، همچون کودتای 28 مرداد سال 1331 همه چیز را به هم بریزد.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول