اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

قیمت دارو تا پایان سال 90 افزایش قابل توجهی ندارد

خبرگزاری فارس‌: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قیمت دارو تا پایان سال 90 افزایش قابل توجهی ندارد و اگر قیمت برخی داروها افزایش یابد، کاهش قیمت را در گروهی دیگر از داروها شاهد خواهیم بود.

قیمت دارو تا پایان سال 90 افزایش قابل توجهی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید حسن امامی رضوی صبح امروز در نشست خبری گردهمایی معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال شرق کشور ظرفیت‌های مناسب بخش درمان موجود در منطقه شمال شرق و به ویژه بارگاه امام رضا (ع) در خراسان رضوی را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: قطب درمان شمال شرق فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری سلامت در کشور است.
معاون درمان وزیر بهداشت به توسعه تخت‌های درمان در منطقه شمال شرق برای رونق گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: منطقه شمال شرق علاوه بر اینکه می‌تواند فرصت مناسبی برای گردشگری سلامت باشد اما از آن جهت که اگر به لحاظ کیفیت پاسخگویی مناسبی وجود نداشته باشد، تهدید هم می‌تواند باشد.
معاون وزیر بهداشت رویکرد دولت را در موضوع گردشگری سلامت تسهیل ورود بخش خصوصی عنوان و اظهار کرد: عمده حمایت‌های دولت، حمایت‌های برنامه‌ای و نه مالی است، به این معنی که با تدوین آیین نامه‌ها و تسهیل ارائه مجوزها گروه‌هایی را که در جهت جذب و ارائه خدمات به بیماران فعال هستند، یاری می‌رساند.
وی با اشاره به برقراری تعادل بین افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی با کاهش برخی دیگر از داروها افزود: قیمت دارو تا پایان سال 90 افزایش قابل توجهی ندارد و اگر قیمت برخی داروها افزایش یابد، کاهش قیمت را در گروهی دیگر از داروها شاهد خواهیم بود.
امامی رضوی تصریح کرد: جمعیتی که به دلیل هزینه‌های بالای سلامت به زیر خط فقر رسیده‌اند، زیاد است و وزارت بهداشت با اصلاح تعرفه‌های خدمات به دنبال کاهش هزینه‌هایی است که بر دوش  مردم قرار دارد.
وی افزود: در بخش ویزیت پزشکان و تعرفه‌های بخش خصوصی، دولت تعرفه‌ها را تعیین کرده است و کنترل‌های مناسبی هم در این زمینه می‌شود.
معاون درمان وزیر بهداشت بر وجود تاخیر در پرداخت تعهدات شرکت‌های بیمه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاکید و خاطرنشان کرد: بر طبق قانون ظرف مدت دو هفته پس از ارائه اسناد 60 درصد هزینه‌ها باید از سوی شرکت‌های بیمه به مراکز درمانی و بقیه این مبلغ در مدت دو تا سه ماه پرداخت شود.
وی افزود: بیمه خدمات درمانی تقریبا در پرداخت‌هایش خوب عمل کرده است، اما در ارتباط با آن 60 درصد هنوز به تعهداتش عمل نکرده و سقف پرداخت بدهی‌هایش سه ماه بیشتر نیست و این زمان برای بیمه تامین اجتماعی شش ماهه است. 
معاون درمان وزیر بهداشت  از وجود 10 درصد تخت‌های درمانی در منطقه شمال شرق کشور خبر داد و اظهار داشت: حدود 30 هزار تخت درمانی در این منطقه نیاز داریم که تقریبا بیش از 60 درصد این عدد تخت‌های جایگزین را شامل می‌شود.
امامی رضوی به افزایش دو برابری اعتبارات داروهای بیماری‌های خاص در سال 90 نسبت به سال قبل اشاره و بیان کرد: این اعتبارات از 50 میلیارد به 110 میلیارد رسیده است.
وی رویکرد دولت در حوزه سلامت را واگذاری این حوزه به بخش خصوصی خواند و افزود‌: در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است با واگذاری خدمات، تصدی‌گری دولت در حوزه سلامت کمتر شود و امیدواریم این کار موجب حل برخی موضوعات شود.
معاون وزیر بهداشت هیئت امنایی کردن بیمارستان‌ها را راهی برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی و نیز افزایش تخت‌های درمانی در کشور دانست و اظهار داشت‌: در جذب نیروی مورد نیاز در حوزه سلامت احتیاج به منابع و اجازه جذب است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول