اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار ایلام:

مردم ایلام از قبل انقلاب تاکنون با بصیرت در میدان حاضرند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مردم ایلام از قبل انقلاب تاکنون و تا همیشه تاریخ تا علم و پرچم را به صاحب اصلی خواهند داد با بصیرت در میدان حاضرند.

مردم ایلام از قبل انقلاب تاکنون با بصیرت در میدان حاضرند
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی صبح امروز در جمع مردم ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: مردم استان ولایتمدار و شیعه اهل‌بیت، دلداده اهل بیت عصمت و طهارت همواره پایگاه شیعیان گمنام و پناهگاه شیعیان عالم است. 
وی ادامه داد: ایلام گذرگاه بزرگ علمای شیعه به سمت عتبات عالیات و به سمت امیرالمومنین (ع) برای تحصیل علم و آمادگی برای مبارزه با ظلم و ستم چه در جریان انگلیس و زمان میرزای شیرازی که آن قیام را شکل داد چه در انقلاب خودمان و چه در زمان حضور آمریکائی‌ها و انگلیس‌ها در کشور عراق است.
این مسئول اضافه کرد: در کل کشور سالروز پیروزی انقلاب 22 بهمن در تقویم‌‌ها ثبت و ضبط شده است اما در ایلام 45 روز تا سه ماه انقلاب زودتر پیروز شد.
رحمانی تصریح کرد: در ایلام قبل از اعلام رسمی پیروز شدن انقلاب در ایران، دادگاه انقلاب و کمیته انقلاب توسط حضرت آیت‌الله حیدری ایلامی و علمای جوان آن روز مانند حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای لطفی، حاج آقای تعمیرکار و مرحوم حاج آقای سلطانی و علمای بزرگ دیگر در این استان تشکیل شد. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: انقلاب اسلامی در استان ایلام در دی ماه سال 57 به پیروزی کامل رسیده و این انقلاب تثبیت شده بود.
وی ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی، عراق با تمام قدرت و با تمام توان کشورهای خودفروخته منطقه که او را حمایت کردند و به مملکت ما تجاوز کرد و زمانی که اعلام رسمی جنگ را 31 شهریور ماه عنوان کردند در ایلام شاید نزدیک 40 تا 45 روز زودتر جنگ آغاز شده بود.
این مسئول اضافه کرد: در مهران و در خرداد ماه سال 59 به ایران تجاوز شده بود و تازه اگر 31 شهریورماه زمان شروع جنگ اعلام شود ما دوم مهرماه 59 در تنگه بینا عملیات آفندی داشته و 26 اسیر از عراق گرفتیم.
رحمانی تصریح کرد: در استان ایلام در همه صحنه‌ها و گردنه‌ها و در جاهایی که انقلاب نیاز داشته مردم وارد صحنه شوند همواره مردم استان ایلام از دیگر استان‌ها پیشی گرفته‌اند و همیشه در خط مقدم بوده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: در جنگ گسترده‌ای که رژیم سابق عراق علیه ایران اسلامی تحمیل کرد بیش از 150 بار این استان با هواپیماها بمباران شد و ایلام مورد هجوم عراق قرار گرفت.
وی ادامه داد: مردم استان ایلام نه تنها سربار نظام نشدند و شهر را رها نکردند بلکه با جمعیت کم در همان زمان لشگری برای مقابله با دشمن فراهم آوردند.
این مسئول اضافه کرد: در حماسه نهم دی ماه نیز مردم استان ایلام یک روز زودتر از نهم دی ماه و در واقع هشتم دی ماه به خیابان‌ها آمدند و بساط فتنه‌گران را بر چیدند.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول