اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران:

نرخ بیکاری در استان قم پایین‌تر از متوسط کشوری است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: نرخ بیکاری در استان قم پایین‌تر از متوسط کشور است هرچند که هنوز جای کار دارد و فرصت‌های شغلی دیگری نیز می‌توان ایجاد کرد.

نرخ بیکاری در استان قم پایین‌تر از متوسط کشوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد نهاوندیان در گردهمایی مسئولان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان قم که پنج‌شنبه شب با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجج‌الاسلام آشتیانی و بنایی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی‌،‌ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و... در سالن همایش‌های سینما وتوس قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به پیشرفت‌های قم در عرصه صنعت اظهار کرد: وضعیت اکنون استان قم قابل قیاس با گذشته نیست و به جرات می‌توان گفت گام‌های خیلی خوبی در صنعت قم برداشته شده است.
وی با بیان اینکه زمانی در مورد صنعت قم صحبت می‌شد ذهن مردم به سمت سوهان و کتاب دعا می‌رفت، خاطر نشان کرد: امروز مایه مباهات و غرور است که در رابطه با صنعت فولاد و بسیاری از صنایع دیگر در قم سخن گفته می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه امروز کمیسیون کشاورزی و گردشگری قم از فعال‌ترین کمیسیون‌های فعال اتاق‌های سراسر کشور است، خاطر نشان کرد: در قم محوریت فرهنگ است و باید همچنین هم باشد اما باید اقتصاد شکوفایی نیز داشته باشد تا بتواند به این فرهنگ خدمت کند.
وی با اشاره به اینکه قم باید الهام بخش عزت اقتصادی در کشور باشد، اظهار کرد: امروز به حمدالله نرخ بیکاری در استان قم پایین‌تر از متوسط کشور است هرچند که هنوز جای کار دارد و فرصت‌های شغلی دیگری نیز می‌توان ایجاد کرد.
نهاوندیان با بیان اینکه قم در آمار‌های اجتماعی هم باید درخشندگی داشته باشد، تصریح کرد: توفیق در حوزه‌های اجتماعی یک رابطه تنگاتنگ با اشتغال‌زایی در حوزه‌های اقتصادی دارد و اگر ما می‌خواهیم بعضی از بزه‌های اجتماعی به صفر نزدیک شود باید فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم و فرصت شغلی هم ایجاد نمی‌شود مگر اینکه ما محیط کسب و کار را بهبود ببخشیم.
وی خاطر نشان کرد: این یک توفیق درخشان برای کشور بود که دنیا در سال جهاد اقتصادی دید فهم نظام از جهاد اقتصادی فقط دادن شعار نیست بلکه آمده با یک کار زیربنایی برخی از مشکلات را ریشه یابی کرده و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را به تصویب رسانده است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران این مهم را نشانه بلوغ اقتصادی کشور دانست و گفت: بهترین جواب به جنگ روانی دشمن و تحریم اقتصادی این بود که ما با متانت و آرامش قانون بهبود محیط کسب و کار را در مجلس به تصویب رساندیم.
وی با بیان اینکه امروز میدان رزم ما میدان اقتصادی است، ‌خاطر نشان کرد: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که اهل پنهان کاری نیست و با شفافیت کامل همه اطلاعات منابع عمومی ‌اش را در اختیار همگان قرار می‌دهد.
نهاوندیان تعامل بین دولت و بخش خصوصی را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر کسی که نمی‌خواهد فضای تعامل بین دولت و فعالان اقتصادی شکل بگیرد مطمئن باشید بدخواه نظام است.
وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور آمادگی کامل دارند در این کشور پر از مواهب طبیعی با سرمایه‌گذاری فرصت شغلی ایجاد کنند، عنوان کرد: فرصت شغلی یعنی سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری هم الزاماتی دارد که البته تصمیمات خوبی در مجلس در این خصوص گرفته می‌شود اما پای اجرا که می‌رسیم با کندی حرکت می‌کنیم که باید این مشکل حل شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران شورای گفت‌وگو بین دولت و بخش خصوصی را فرصتی برای اجرای تصمیمات گرفته شده دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلات در اجرا پیش می‌آید باید فکر‌ها را روی هم بگذاریم و پیشنهادات قابل عمل را به صحنه اجرا بیاوریم.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی آرزویی جز عزت کشور ندارد، تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور نهاد‌های قانونی و غیر ذی‌نفع هستند و این جفا به اقتصاد کشور است که از نهادی که می‌تواند به کمک دولت بشتابد استفاده شایسته نکنیم.
نهاوندیان در پایان تاکید کرد: اگر شعار همدلی را به عمل تبدیل کنیم آینده کشور و آینده قم جز بهروزی و سلامت و الگوی الهام بخش عزت پایدار و توسعه پایدار نخواهد بود.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول