اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش بافت‌شناسی دانشگاه تهران:

بافت‌های غیرمجاز در فرآورده‌های گوشتی استفاده نشود

خبرگزاری فارس: رئیس بخش بافت‌شناسی دانشگاه تهران گفت: هیچ کس موافق استفاده از بافت‌های غیرمجاز در فراورده‌های گوشتی نیست.

بافت‌های غیرمجاز در فرآورده‌های گوشتی استفاده نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود ادیب مرادی که در همایش یک‌روزه بافت‌شناسی و کاربرد آن در فراورده‌های گوشتی حضور بهم رسانید ضمن سخنرانی در ارتباط با بافت‌شناسی و کاربرد آن در فرآورده‌های گوشتی، اظهار داشت: این مسئله بیشتر از بعد بافت‌های غیرمجاز که امروزه مورد توجه بسیاری از سازمان‌های قرار گرفته ، قابل طرح است.
وی با اشاره به اینکه مسئله بافت‌های غیرمجاز مبحث جدید در کشور نیست، بیان داشت: در سال 1960 افرادی وارد حوزه بافت‌شناسی شدند که به آزمایشات میکروسکوپی فرآورده‌های گوشتی و بافت‌شناسی یا هیستولوژی وارد شدند.
رئیس بخش بافت‌شناسی دانشگاه تهران تصریح کرد: در سال 1970 پوست، کلیه، ریه، غضروف شفاف و چربی سفاقی به عنوان پنج نوع بافت غیرمجاز در مصارف گوشتی شناسایی شد که در سال 1977 بافت‌های گیاهی مورد توجه کارشناسان و بازرسان غذایی امریکا و اروپا  قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هیچ کس موافق استفاده از بافت‌های غیر مجاز نیست، ادامه داد: بافت‌های غیر مجاز سرشار از مواد پروتئینی و حاوی اسیدهای آمینه ضروری است.
ادیب مرادی بیان داشت: امروزه فرآورده‌های گوشتی گسترده‌ترین فرآورده‌ تولیدی کشور است و از این منظر بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه در سال 1376 در دانشگاه تهران مطالعه‌ای در زمینه تشخیص بافت‌های غیرمجاز در سوسیس و کالباس انجام شده که در مقالات داخلی به چاپ رسید، افزود: در سال 1379 وجود پستان، شکم، سنگدان، ریه و حفره‌های شکمی در فرآورده‌های گوشتی به عنوان بافت‌های غیر مجاز مورد مطالعه قرار گرفت.
رئیس بخش بافت‌شناسی دانشگاه تهران که محدود کردن روش بافت‌شناسی به این مسائل را اشتباه دانست، گفت: بافت‌شناسی یک روش وسیعی است که در قالب چهار محور قابل طرح است.
وی تصریح کرد: در آخرین اصلاحیه سازمان استاندارد کشور در زمینه معرفی بافت‌های غیر مجاز، اندوژن‌های سینه‌ای و شکمی دام و طیور، ریه‌ها، اندام‌های داخل شکمی، معده‌ها، اندام‌های اداری و تناسلی، بافت‌های غده‌ای در این حوزه جای گرفت.
ادیب مرادی بیان داشت: آنچه همیشه مطرح شده اینکه بافت‌های غیر مجاز ارزش غذایی پایینی دارد و با بار میکروبی بالایی همراه است که حرام بودن این بافت‌ها از دیگر ویژگی‌های آن است.
وی اضافه کرد: توتال کانت، توتال پروتئین و هیستولوژی اگر چه با خطاهایی همراه است، اما این روش اخیر مقابل صنعت نیست و در کنار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.
رئیس بخش بافت‌شناسی دانشگاه تهران که با اسلایدهای مختلف اشکال بافت‌های غیر مجاز که شامل ریه، کلیه، چربی سفاقی و پوست است را به مخاطبان نشان داد، ادامه داد: هر کدام از این بافت‌های شکل خاصی دارد که با انجام آزمایشات مربوطه قابل تشخیص به راحتی قابل تشخیص است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول