اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد گیلان خبر داد

ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس

خبرگزاری فارس: مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های پروتئینی سوسیس و کالباس ممنوع است و واحدهای مصرف کننده از این خمیر، متخلف شناخته شده و به تعزیرات حکومتی گیلان معرفی و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس
محمدعلی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: استفاده از خمیر مرغ که از ضایعات مرغ به دست می‌آید و در فرآورده‌های پروتئینی از جمله سوسیس و کالباس استفاده می‌شود، تخلف است.
وی تصریح کرد: هر واحد تولیدی که در گیلان از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس استفاده کند با همکاری اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از فعالیت آن جلوگیری به عمل می‌آید.
این مسئول با اشاره به اینکه گیلان دارای هشت واحد تولیدی در زمینه تولید فرآورده‌های پروتئینی از جمله سوسیس و کالباس است، افزود: تاکنون طبق بازدیدهای به عمل آمده و تهیه گزارش‌ بازرسان چهار واحد تولیدی استان در این زمینه شناسایی شده و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
وی ادامه داد: حسب قوانین و مقررات جاریه کشور موسسه استاندارد موظف است نسبت به تعیین تکلیف و ویژگی‌های کالای ساخت داخل که از نظر سلامت، ایمنی و بهداشت عمومی حائز اهمیت است، اقدام کرده و نتایج حاصل را برای اطلاع مراجع ذی‌صلاح و عموم اعلام کنند.
یوسفی خاطر نشان کرد: به همین منظور و طبق بخشنامه شماره 68766 مورخ هشتم آبان‌ماه امسال معاونت نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان ملی استاندارد، به‌کارگیری خمیر مرغ در تولید فرآورده‌هایی نظیر سوسیس، کالباس، همبرگر، مرغ برگر، ناگت مرغ و کباب لقمه خام ممنوع است و در صورت مشاهده با واحدهای متخلف مطابق قانون برخورد می‌شود.
وی با اشاره به تولیدات خارج از استان، بیان داشت: برای آن دسته از تولیداتی که از خارج استان وارد گیلان می‌شود با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از سوسیس و کالباس‌های موجود در بازار نیز نمونه‌گیری می‌شود و در صورت مشاهده استفاده از خمیر مرغ، این فرآورده‌ها جمع‌آوری و معدوم می‌شوند.
مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان اذعان داشت: در راستای کنترل کیفیت محصولات تولیدی در استان و جلوگیری از پخش محصولات با کیفیت پایین در بین مصرف کنندگان تعداد 6 هزار قوطی کنسرو غیر استاندارد در گیلان معدوم شده است.
وی، این کنسروها را از نوع کنسرو ماهی عنوان کرد و افزود: این کنسروها از نظر استاندارد دارای کیفیت پایین بوده و برای مصرف نامناسب تشخیص داده شده بودند که از چرخه مصرف خارج شدند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول