اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌ شرقی:

9 دی پرچم آزادگی ملت ایران است / مردم همچنان منتظر محاکمه سران فتنه هستند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 9 دی پرچم آزادگی ملت ایران است، گفت: این حماسه آینه بصیرت و افتخار ملت ایران در جهان شد.

9 دی پرچم آزادگی ملت ایران است / مردم همچنان منتظر محاکمه سران فتنه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در آیین نکوداشت حماسه 9 دی در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: آنچه باعث ماندگاری یک واقعه مثل نهضت عاشورا در تاریخ می‌شود اصالت آن است.
وی افزود: واقعه عاشورا نیز به دلیل اصالت حرکت اباعبدالله الحسین(ع) ماندگار شد، واقعه‌ای که نتیجه عدم بصیرت و ولایتمداری مسلمانان بود و موجب شد تا خون اهل بیت در این راه ریخته شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: همین اصالت عاشورا که ریشه در تفکر متعالی امام حسین (ع) دارد باعث شد تا فرزندان این مرز و بوم در طول دفاع مقدس ایستادگی کنند و پس از آن نیز موجب شد تا در 9 دی حماسه‌ای با عظمت به وقوع بپیوندد.
بیگی، توجه ملت ایران به قیام حسینی را موجب پیروزی و عبور آنها از سد فتنه و عدم توجه فتنه‌گران به این امر را موجب اضمحلال و از بین رفتن آنان دانست و در خصوص علت حساسیت دشمنان به نتیجه انتخابات ایران اظهار داشت: ظرفیت‌های رای مردم در جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاد و این نکته قوت موجب شد تا الگویی تازه برای جهانیان رقم بخورد و پیام بازگشت به اصول انقلاب و اسلام را صادر کند.
وی بیان داشت: کسانی که در این امتحان بزرگ در راستای اهداف بیگانگان حرکت کردند و از این پیام امام راحل (ره) که "اگر دید آمریکا از شما راضی است بدانید در جایی اشتباه کرده‌اید" غفلت کردند و در نتیجه با به خواب زدن خود صدای ملت را در بازگشت به اصول نظام نشنیدند و مطرود و مردود شدند.
بیگی همچنین اضافه کرد: با این رفتار تشت رسوایی خواص بی‌بصیرت و خانواده‌ آنان از بام افتاد و دانشجویان، دانشگاهیان و نخبگان کشور با شناخت ابعاد فتنه از آن تبری جستند.
وی با اشاره به تلاش‌های صابرانه رهبر انقلاب در مدیریت حوادث فتنه 88 تصریح کرد: صبر ایشان و صبر مردم در جریان این رویدادها واقعا ستودنی بود اما این صبر و تحمل دلیل نمی‌شود که دستگاه‌های ذی‌ربط از محاکمه سران فتنه فعلاً کوتاه بیایند.
استاندار اذربایجان‌شرقی به حوادث اخیر در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: این حوادث علت تلاش‌های غرب برای ایجاد فتنه در ایران را به خوبی روشن می‌کند که نمونه‌ای از آن خارج شدن مصر از دست نظام سلطه و هم‌پیمانان نامشروع آن در منطقه است.
بیگی خاطرنشان کرد: جهان در اوج حیرت خود از بقای انقلاب اسلامی،استقبال بی‌نظیر مردم از رهبر انقلاب در کرمانشاه را شاهد بود و از این رو سناریوی جدیدی مثل تحریم‌ها را روی میز گذاشت اما با مدیریت دولت و اجرای توانمند قانون هدفمند کردن یارانه‌ها این توطئه نیز خنثی شد و در نهایت به دستاویزهای پیش پا افتاده‌ای چون ترور سفیر عربستان متوسل شدند بلکه بتوانند سیل این انقلاب را متوقف سازند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول