اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان فتنه سال 88

رهبر انقلاب راه حق از باطل را به مردم نشان دادند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب فرد با بصیرتی هستند که از دین و انقلاب حمایت کردند و موجب شدند در آن دوره حساس مردم به بیداری رسیده و راه حق را از باطل بشناسند.

رهبر انقلاب راه حق از باطل را به مردم نشان دادند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد پیش‌ازظهر امروز در جمع اعضای بزرگداشت 9 دی با اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت: دشمنان اسلام همیشه درصدد ضربه زدن به نظام و اسلام کشورهای مسلمان همچون ایران هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس اسلامی هیچ‌گاه از ضربه زدن دست برنمی‌دارند، افزود: خداوند در قرآن مجید با صراحت این بینایی را به امت اسلامی داده است که دشمن لایزال و دائما در مقام جنگ به شما در حال ضربه زدن است مگر این که شما از دین برگردید.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بدانید دشمن هیچ‌گاه از شما غافل نبوده و همیشه درصد ضربه زدن است و اگر عقب‌نشینی کرد باید این خاموشی دشمن را به منزله ضربه جدید برشمرد، چرا که این از نشان‌های روشن خداوند است.
وی با تاکید بر اینکه این سخنان یک تحلیل نیست بلکه در قرآن با صراحت بیان شده است، ادامه داد: دشمن همیشه از راه جنگ فیزیکی وارد نمی‌شود بلکه به دنبال بهانه‌ای است که اگر پیدا نکند خود این بهانه را می‌سازد.
طباطبایی‌نژاد به برخی بهانه جویی‌های دشمنان در مبحث انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: گفتار ساخت سلاح کشتار جمعی هسته‌ای یک مورد از بهانه‌‌سازی‌هایی است که دشمن خود ساخته و به گسترش و پرورش آن دامن می‌زند.
وی شایعه کشتن سفیر عربستان به دست نیروهای سپاه را از دیگر مواردی برشمرد که دشمنان بر آتش آن هیزم ریخته تا به هر قیمتی شده فتنه‌ای دیگر به پا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما جنگ نامردی را قبول نداریم، ادامه داد: برخی هم در داخل و هم در خارج از کشور توطئه‌ می‌کنند که مهم‌ترین آنها انتخابات دو سال ‌اخیر بود.
وی با بیان اینکه در هر دوره از تاریخ انتخابات پس از انقلاب، دشمنان قصد توطئه را داشته‌اند، بیان داشت: مردم در خنثی کردن این توطئه‌ها بیش از سال‌های گذشته عاقلانه‌تر برخورد کردند.
طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث تقلب در انتخابات اشاره کرد و افزود: قصه تقلب در انتخابات واقعیت نداشت، چرا که قصه صیانت از آرا در کشور ما برای انتخابات همیشه رعایت می‌شود.
وی با بیان اینکه آن عده که 13 میلیون رای دادند حق خود را ضایع شده در انتخابات می‌دانند، ادامه داد: این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رای با اکثریت است و اکثریت آن زمان 24 میلیون رای بود.
امام جمعه اصفهان به مشتبه شدن حق و باطل پرداخت و افزود: هرگاه حق و باطل جدای از هم باشند، شناخت حق برای انسان سهل بوده و هیچ‌گاه به دنبال باطل نمی‌رود.
وی مشکل اصلی را وقتی دانست که حق در کنار باطل مشتبه و حق باطل و باطل حق جلوه‌ می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به برخی از جملات مشهور در جهان که مفهوم حق و باطل آن بسیار با هم مشتبه است، اشاره کرد و اظهار داشت: در تمام جهان آزادی بیان، حقوق بشر، آزادی، مبارزه با تروریست هیچ مخالفی ندارد اما اگر جای حق و باطل مشتبه شود، فتنه ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه عده‌ای شیطان صفت حق و باطل را با هم ممزوج می‌کنند و این دو با هم اشتباه می‌شود، ادامه داد: در این شرایط باید به دنبال بصیرت بود تا بتوان حق را از باطل شناخت.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه از طیف‌های مختلفی ممکن است در حق و باطل وارد و فتنه ایجاد شود، اضافه کرد: سخنان رهبری در روز 9 دی سال گذشته بسیار روشن‌گرانه و تعجب‌آور بود.
وی با اشاره به اینکه به غیر از لطف خدا هیچ چیز نمی‌تواند چنین روشن‌گری را رقم بزند گفت: خطبه‌های بیدار گرانه رهبر معظم انقلاب باید باز نوشته و در اختیار مردم قرار گیرد.
طباطبایی‌نژاد به فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: یکی از جهالت‌های فتنه‌گران این بود که فتنه را روز عاشورا به میدان آوردند و سبب شد تا سه روز بعد در 9 دی حماسه دیگری ایجاد شود.
وی چنین خطایی در این روز را نشان بارز مخالفت با اسلام برشمرد و تصریح کرد: بینایی تنها در دین است و همواره باید حق و باطل را بشناسیم.
امام جمعه اصفهان بصیرت را نور و نشانه موهبت علم و دانایی از سوی خدا دانست و بیان داشت: خدا در دل هر فردی که لیاقت داشته باشد آن را می‌گذارد و این لیاقت در میزان تقوا است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرد با بصیرتی هستند که از دین و انقلاب حمایت کردند و موجب شدند در آن دوره حساس مردم به بیداری رسیده و راه حق را از باطل بشناسند.
انتهای پیام/و۱۰/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول