اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی:

صدور جواز دفن نیازمند ارائه مشخصات کامل هویتی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات این اداره در پذیرش مراجعان عدم ارائه مشخصات کامل هویتی از سوی افراد به ویژه در موارد متوفیات که اهمیت ویژه‌ای در صدور جواز دفن دارد، است.

صدور جواز دفن نیازمند ارائه مشخصات کامل هویتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان جنوبی، محمد رضا نورس در دیدار با مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: استفاده از پایگاه داده ثبت احوال، سیستم هویتی پزشکی قانونی را ارتقا می‌دهد.
وی افزود: تاکید بر تعیین هویت با درج کد ملی افراد در گواهی‌های پزشکی قانونی یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل در سیستم ثبت اطلاعات مراجعان در راستای کاهش سوء استفاده از هویت افراد است.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: یکی از مشکلات این اداره کل در پذیرش مراجعان عدم ارائه مشخصات کامل هویتی از سوی افراد به ویژه در موارد متوفیات که اهمیت ویژه‌ای در صدور جواز دفن دارد، است.
نورس تصریح کرد: در کنار گرفتن عکس از مراجعان به پزشکی قانونی استفاده از پایگاه مرکز داده ثبت احوال می‌تواند نقش موثری در افزایش سرعت و دقت ثبت اطلاعات مراجعان در سیستم هویتی پزشکی و در نهایت صدور گواهی‌های معتبر پزشکی شود.
وی خواستار نهادینه شدن و اجرایی کردن استفاده پزشکی قانونی از پایگاه داده ثبت احوال در استان شد.
مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی نیز گفت: برگزاری جلسات صمیمانه در راستای رفع مشکلات و افزایش ارتباطات و تعاملات بسیار مفید و تاثیرگذار است.
علی پورحسین افزود: اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی جزو استان‌های برتر کشوری در ثبت وقایع حیاتی (تاریخ فوت افراد) در پایگاه داده سازمان ثبت احوال کشور است که مسلما این رتبه با همکاری و اعلام به موقع آمار متوفیات از سوی پزشکی قانونی استان در مدت زمان تعیین شده به دست آمده است.
وی همچنین ضمن استقبال از در خواست پزشکی قانونی مبنی بر استفاده از پایگاه داده ثبت احوال تصریح کرد: با عنایت به در اختیار گذاشتن این اطلاعات به طور متمرکز به ادارات کل امید است با پیگیری‌های انجام شده و اخذ مجوز از سازمان ثبت احوال با پزشکی قانونی تفاهم‌نامه امضا خواهد شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول