اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:

اعتبار قراردادهای صنعتی 40 میلیارد تومان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به طور رسمی اعلام می‌شود سال 91 اعتبار قراردادهای صنعتی این دانشگاه به 40 میلیارد تومان می‌رسد.

اعتبار قراردادهای صنعتی 40 میلیارد تومان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اسماعیل همدانی‌گلشن در مراسم تجلیل از برترین‌های پژوهشی این دانشگاه بیان داشت: دانشکده‌های مختلف از هم اکنون باید آغاز به برنامه‌ریزی کنند زیرا در این زمینه دانشگاه صنعتی در سال جاری به مرز 12 میلیارد تومان دست یافت و از مرز 10 میلیارد تومان در سال گذشته عبور کرد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به مرز 20 میلیارد تومان که در سال گذشته مشخص شد، دست یابیم.
وی با اشاره به دانشجویان دوره دکتری که یکی از مهم‌ترین پارامترهای کیفیت آموزشی، پژوهشی و فناوری هستند، تصریح کرد: این دانشگاه سال گذشته در حدود 50 دانشجوی دوره دکتری داشت اما با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش، پذیرش دانشجو در این دوره به رقمی در حدود 240 نفر می‌رسد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه گفتمان علمی در همه مکان‌ها و زمان‌ها در کشور جاری است، اقدامات دانشگاه صنعتی اصفهان را طی دو سال گذشته در سه محور برشمرد و بیان داشت: اقدامات دانشگاه صنعتی اصفهان در سه محور تقویت و گسترش نظم دانشگاهی و کم کردن پراکندگی‌ها، تقویت ساختارهای موجود و موفق و ایجاد ساختارهای جدید و ظرفیت سازی و افزایش ظرفیت طراحی و اجرا شده است.
وی یادآور شد: در زمینه تقویت و گسترش نظم دانشگاهی گام‌های خوبی برداشته شده است هر چند تا رسیدن به نقطه‌ای که در شأن دانشگاه است و با آن کمال مطلوب فاصله وجود دارد اما اگر همه بخش‌های دانشگاه با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند به آن نظم که اساس دید دانشگاه صنعتی است دست می‌یابیم.
همدانی‌گلشن در ارتباط با تقویت ساختارهای موجود و موفق و ایجاد ساختارهای جدید اظهار داشت: یکی از بخش‌های فوق‌العاده پژوهشی این دانشگاه دو پژوهشکده فاوا (فناوری و ارتباطات) و پژوهشکده زیر دریا هستند اما مراکزی هم وجود داشت که به عنوان پژوهشکده مطرح بوده‌اند، اما موافقت اصولی و چارت سازمانی نداشتند که با پیگیری‌های مکرر چند پژوهشکده سامان گرفته و ساختار یافتند.
وی با اشاره به این پژوهشکده‌ها اضافه کرد: از جمله این پژوهشکده‌ها می‌توان به پژوهشکده‌های فولاد و نانو اشاره کرد که شورای علمی آنها تشکیل شده و در آینده شاهد رشد بیشتر آنها هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با دیگر پژوهشکده‌ها نیز بیان داشت: پژوهشکده دیگری که به طور جدی در آینده به آن پرداخته می‌شود پژوهشکده‌ای تحت عنوان هوا خورشید است که در حال حاضر مراحل اولیه و ایجاد فوندانسیون آن شکل گرفته و در آینده‌ای نزدیک به سامان می‌رسد، همچنین آخرین پژوهشکده نیز پژوهشکده زیست فناوری (بایو تکنولوژی) است که شورای علمی آن تشکیل شده است.
وی با بیان این مطلب که در ساختارهای پژوهشی باید به ثبات دست یافت، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها در این زمینه برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت است که در گذشته دانشگاه صنعتی اصفهان از این برنامه برخوردار بوده اما همه جانبه و بلند مدت نبوده‌اند و در این دوره مدیریتی با مشارکت حداکثری دانشگاه برنامه راهبردی هفت ساله دانشگاه تایید و تکوین شد.
همدانی‌گلشن در ارتباط با سومین محور، ظرفیت سازی و افزایش ظرفیت توضیح داد: دو محور قبل ظرف‌هایی هستند که ظرفیت‌ها را از قوه به فعل تبدیل می‌کنند. این دانشگاه دارای ظرفیت‌های فراوانی است و در حدود 430 عضو هیئت علمی دارد که این رقم به زودی به 500 نفر که شرایط لازم را از نظر اعتقادی و اخلاقی دارا باشند می‌رسد.
وی با اعلام این مطلب که طرح‌های جامع آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و نظام درسی در حال بررسی است گفت: نخستین طرح جامع پژوهشی بود که رونمایی شد و کمیته آن از فرهیختگان دانشگاه در بخش‌های مختلف تشکیل شده و از نظرات همه بخش‌های دانشگاهی در تدوین آن استفاده شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به مرکز رشد دانشگاه اضافه کرد: طرح این مرکز برای وزارت علوم فرستاده شده و تشکیل آن به زودی اعلام می‌شود تا اعضای هیئت علمی و دانشجویان وارد تشکیلات شرکت شده و در حوزه تجاری سازی نقش خود را ایفا کنند و سعی بر این است که آموزشگاه‌های تحقیقاتی افزایش یابد و رشته‌های جدید ایجاد شود که البته تلاش زیادی در این راه وجود دارد.
انتهای پیام/صا10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول