اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

ضمانت اجرای قانون در امور دانشگاه‌ها لازم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: زمان از حد نصیحت صرف گذشته است و نیاز به ضمانت اجرای قانون در امور دانشگاه‌ها وجود و کار با قانون حل می‌شود و این از وظایف مسئولان امر آموزشی در مجلس است.

ضمانت اجرای قانون در امور دانشگاه‌ها لازم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بحث آموزش و تحقیقات صورت گرفته است، اظهار کرد: مسئولان امر آموزش و تحقیقات در نظر داشته باشند که وظایف محوله آنها فقط در حد حرف زدن نباشد بلکه در حد توان عملیاتی و اجرایی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در کشور کار عملی کمتر صورت می‌گیرد، افزود: انتظار می‌رود در کمسیون آموزش فرهنگی اقداماتی گسترده‌تر از این انجام شود.
طباطبایی‌نژاد به آخرین سفر رئیس جمهور به اصفهان اشاره و تصریح کرد: در جمع بندی تصمیمات هیئت دولت اصل دانشگاه‌ها مشخص شد در حالی که مساحت، حد و حدود و تعداد پذیرش مشخص نشد.
وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها مساحت بسیار زیاد و نیز تعداد پذیرش دانشجوی فراوان در هر سال دارند، اظهار داشت: باید حد و حدود مساحت دانشگاه‌ها، تعداد پذیرش هر ساله تعیین شود تا بتوان رسیدگی بهتر انجام داد.
طباطبایی‌نژاد به دانشگاه‌های اصفهان اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان برخی دانشگاه‌ها همانند نجف آباد با پذیرش 23هزار دانشجو و دانشگاه صنعتی و خوراسگان با مساحتی نامحدود هستند که باید محدوده دانشگاه مشخص شود.
وی با تاکید به اینکه زمان از حد نصیحت صرف گذشته است و نیاز به ضمانت اجرای قانون در امور دانشگاه‌ها وجود دارد، ادامه داد: کار با قانون حل می‌شود و این از وظایف مسئولان امر آموزشی در مجلس است.
امام جمعه اصفهان به لزوم تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اوایل انقلاب به اندازه زمان کنونی دانشجوی دختر در دانشگاه‌ها نداشته و تاکید بر اختلاط دانشجویان بود در حالی که اکنون با توجه به افزایش متقاضیان و بر حسب شرایط جایز نیست و باید این اختلاط زن و مرد برچیده و از این فعل حرام دست برداشت.
وی اضافه کرد: باید از ابتدای ورود و ثبت‌نام به دانشگاه‌ها این کار قانونی تصویب شود که مسیر دانشجو مشخص و دانشگاه محلی برای دوست‌یابی عده‌ای نباشد.
طباطبایی‌نژاد به دانشگاه‌های کره جنوبی اشاره کرد و گفت: در این کشور غیر اسلامی برای بالا بردن راندمان کاری و نیز برای رشد مسائل اقتصادی مرد و زن را جدا کرده‌اند.
وی دانشگاه فلاورجان و علامه مجلسی اصفهان را نمونه دانشگاه‌های جداگانه دانست و افزود: لزوم اختلاط دختر و پسر دانشجو در دانشگاه‌ها باید سنجید شود که بر پایه درس، جسم، دین و نیز بر چه مبنای عقلی است.
امام جمعه اصفهان بیان داشت: دولت و حکومت باید عاقلانه و وزارت علوم باید نیاز سنجی کند که برخی رشته‌ها متناسب با جنسیت اختصاص پیدا کند چرا که برخی از رشته‌ها همانند مهندسی معدن،راه و ساختمان برای زنان لزومی ندارد، وقتی نیروی معدن باید به اعماق زمین رود.
وی با بیان اینکه باید رشته‌ها سهمیه‌بندی و هر کسی بر اساس سهمیه مشخص آن رشته دانشجو شود، افزود: برخی از رشته‌ها در کشور ما همانند پزشکان متخصص زن نیاز و برخی اصلاً در کشور کاربرد ندارد. 
طباطبایی‌نژاد با اشاره به گسترش تاسیس انواع دانشگاه‌ها، تاکید کرد: باید ورود به دانشگاه و تحصیل در یک رشته ساماندهی و بر اساس نیاز باشد.
وی تاسیس دانشگاه صرف به بهانه افزایش سطح معلومات را یک سرگرمی فارغ از ایجاد اشتغال برای فردای جوانان برشمرد و گفت: بسیاری از جوانان با ورود به دانشگاه حاضر به اشتغال در  شغل‌های خدماتی که نیاز جامعه است، نیستند.
امام جمعه اصفهان آموزش پرورش اصفهان را از جمله دستگاه‌های تربیتی با عملکرد مثبت برشمرد و گفت: مسئولان فقط تکیه به فرهنگ سازی نداشته باشند چرا باید با قانون برخی امور را اجرایی کرد.
وی ادامه داد: این فکر را باید از ذهن بیرون برد که کار فقط با فرهنگ‌سازی حل می‌شود باید با قدرت هم همراه باشد و قانون برای رسیدن به این چشم انداز اگر وضع نشود پیشرفت نمی‌کند.
طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: مفاسد را در حد توان باید کم و قانون یکسان برای همه جا ایجاد و موظف به رعایت شوند.
وی با تاکید به اینکه جدایی حوزه و دانشگاه نابودی اسلام را به دنبال دارد، گفت: باید فکری برای اسلامی شدن و پذیرش بومی دانشجویان کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول