اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خدمات‌رسانی بهتر در حوزه بهداشت و سلامت؛

11خانه ‌بهداشت پیش‌ساخته کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل شد

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11خانه ‌بهداشت پیش‌ساخته در این استان آماده بهره‌برداری شده است.

11خانه ‌بهداشت پیش‌ساخته کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل شد
علی کامکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری ساخت 23 خانه بهداشت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسیده بود که هم‌اکنون 11 خانه ‌بهداشت آن به طور کامل ساخته شده است.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجربه استفاده از خانه‌های بهداشت پیش ساخته بسیار موفق بوده است، گفت: خانه‌های بهداشت پیش ‌ساخته برای نخستین بار در کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسیدند که می‌تواند به‌عنوان الگو در اختیار دیگر استان‌ها قرار گیرد.
وی افزود: شش خانه بهداشت دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر فصل بارندگی اجازه دهد تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسند.
کامکار ادامه داد: تا خرداد سال 91 همه 23 خانه بهداشت مصوب در سفر دوم هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به اتمام می‌رسند و مردم می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز استفاده کنند.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد، این خانه‌های بهداشت را بسیار با کیفیت و دارای استاندارد لازم خواند و عنوان کرد: خانه‌های بهداشت پیش‌ ساخته از ایمنی و مقاومت مطلوب در برابر حوادثی چون زلزله برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: امروزه دنیا به‌ویژه کشورهای پیشرفته اروپایی به سمت استفاده از ساختمان‌های پیش‌ ساخته رفته‌اند که استفاده از این تکنولوژی روز دنیا در خانه‌های بهداشت برای نخستین بار در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
کامکار گفت: هزینه تمام شده یک واحد پیش‌ساخته خانه بهداشت کمتر از 52 میلیون تومان است در حالی‌ که ساخت این مراکز به روش‌های دیگر مشمول مرور زمان شده و هزینه‌های بسیار بیشتری را می‌طلبد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد، سرعت بالای ساخت این واحدها را از مهم‌ترین امتیازات خانه‌های بهداشت پیش‌ ساخته دانست و یادآور شد: اگر زمین و کرسی‌چینی این مراکز آماده باشد در طی دو ماه خانه‌های بهداشت پیش ‌ساخته آماده استفاده می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: خانه‌های بهداشت پیش‌ساخته در استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق صعب‌العبوری چون جوکار، مال‌ملا، بی‌بی زلیخاه و کاکان به سیستم درمانی و بهداشتی این استان اضافه شده که امیدواریم موجب بهبود کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت به مردم شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول