اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه:

سهم اتوبوس‌رانی در تشدید آلایندگی اصفهان نا‌چیز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: اتوبوس‌های این ناوگان در راستای میزان و تشدید آلودگی‌های موجود در هوای اصفهان از سهم نا‌چیزی برخوردار هستند و اتوبوس‌رانی اصفهان متولی مسائل زیست محیطی نیست.

سهم اتوبوس‌رانی در تشدید آلایندگی اصفهان نا‌چیز است
سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اتوبوس‌رانی متولی حمل و نقل مناسب مردم در سطح شهر است، اظهار داشت: تمامی مسئولان این ناوگان به دنبال خدمت رسانی مناسب و بهینه به شهروندان هستند و مسائل زیست محیطی باید توسط متولیان این موضوع برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه حواله‌های موجود حاکی از ارائه گازوئیل پاک به این ناوگان است، اضافه کرد: در حال حاضر پالایشگاه مدعی این موضوع است که گازوئیل پاک و سوخت کم گوگرد به اتوبوس‌رانی اصفهان ارائه می‌کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه اتوبوس‌رانی اصفهان با اشاره به اینکه سوخت ارائه شده از سوی پالایشگاه به این ناوگان از استاندارد‌های کامل برخوردار نیست، تصریح کرد: اتوبوس‌رانی اصفهان به صرف گزارش‌های ارائه شده از سوی پالایشگاه مبنی بر پاک و استاندارد بودن گازوئیل به این موضوع اعتماد کرده است.
وی به مرغوب و مطلوب نبودن این گازوئیل اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از این سوخت در اتوبوس‌ها پاک و استاندارد نبودن گازوئیل ارائه شده از سوی پالایشگاه به این ناوگان مشخص می‌شود.
روحانی با اشاره به اینکه استاندارد بودن سوخت دیزل باید در آزمایشگاه‌های مجهز آزمایش شود، تاکید کرد: در حال حاضر اتوبوس‌رانی اصفهان از وجود این آزمایشگاه‌ها به منظور مشخص شدن میزان گوگرد این گازوئیل‌ها برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه آسیب‌های وارد شده به سیستم حمل و نقل این ناوگان مرغوب نبودن این سوخت را نشان می‌دهد، افزود: دود خروجی از اگزوز اتوبوس‌های این ناوگان نیز این موضوع را نشان می‌دهد و سیستم سوخت‌رسانی و موتور اتوبوس‌های این ناوگان نیز به صورت مدام توسط کارشناسان مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.
 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به اینکه طی 20 روز گذشته 50 دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو سه به این ناوگان اضافه شده‌اند، بیان داشت: دود خروجی از این اتوبوس‌ها با توجه به جدید بودن و برخورداری آنها از تنظیمات کارخانه سازنده و استاندارد‌های لازم، عدم مرغوبیت گازوئیل استفاده شده در این اتوبوس‌ها را نشان می‌دهد.
وی گفت: در حال حاضر شواهد حاکی از پاک نبودن این سوخت و برخلاف گزارش‌های ارائه شده از سوی پالایشگاه مبنی بر استاندارد بودن سوخت گازوئیل اتوبوس‌ها است.
روحانی با اشاره به اینکه آلودگی هوای اصفهان به یک سناریوی تکراری تبدیل شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون تنها خروجی دودی که مطبوعات و رسانه‌ها مجاز به بحث و بررسی بر روی آن هستند دود خروجی از اگزوز اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوس‌رانی است.
وی به وجود چند عامل مختلف آلاینده هوا در اصفهان اشاره کرد و افزود: آلودگی این عوامل به مراتب بیش از میزان آلایندگی ایجاد شده از سوی اتوبوس‌های این ناوگان است و پتروشیمی، پالایشگاه و صنایع و واحد‌های صنعتی موجود در اصفهان از آلایندگی بیشتری را در سطح شهر ایجاد می‌کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه تصریح کرد: در حال حاضر 17 هزار خودروی گازوئیل سوز در قالب خودرو‌های حمل بار، حمل مسافر، سایر وسایل نقلیه موجود در این زمینه در اصفهان وجود دارد.
وی به فعالیت 950 دستگاه اتوبوس گازوئیل سوز در این ناوگان اشاره کرد و ادامه داد: اتوبوس‌های این ناوگان در راستای میزان و تشدید آلودگی‌های موجود در اصفهان از سهم نا‌چیزی برخوردار هستند.
روحانی با اشاره به اینکه اتوبوس‌رانی اصفهان متولی مسائل زیست محیطی نیست، تاکید کرد: این ناوگان وظیفه حمل و نقل مردم را به صورت مطلوب در سطح شهر به عهده دارد و جا به جایی شهروندان در سطح شهر نباید به دلیل مشکلات زیست محیطی با مشکل مواجه شود.
وی اضافه کرد: متولیان مسائل زیست محیطی باید در میدان حاضر شوند و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه بیان داست: در حال حاضر خروجی دود ناشی از اتوبوس‌های این ناوگان در میدان مسائل زیست محیطی و آلایندگی‌های اصفهان به چشم می‌خورد اما مسئولان دیگر عوامل تشدید‌کننده آلایندگی هوا را در اصفهان نمی‌بینند.
وی با بیان اینکه اکثر اتوبوس‌های این ناوگان از استاندارد یورو سه برخوردار هستند، گفت: در حال حاضر بحث و بررسی‌ها در راستای آلودگی هوای اصفهان بر روی خروجی دود اتوبوس‌های این ناوگان متمرکز شده است اما واقعیت‌ها باید در جای دیگری بررسی شود.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول