اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان بهار سال 1391

2 سد خاکی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سد خاکی کریم آباد شهرستان شهرکرد و ده صحرای لردگان تا پایان بهار سال 1391 به بهره‌برداری می‌رسد.

2 سد خاکی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود
حسین بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: احداث این دو پروژه بر اساس درخواست‌های کتبی و نامه‌های مردم به ریاست جمهور در سفرهای استانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: کنترل سیل و رسوب و فرسایش خاک وتامین و تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی از مهم‌ترین اهداف احداث این سدها است.
بهرامی میزان اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های در دست اجرای آبخیزداری این اداره کل در سال‌جاری را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها به طور متوسط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
معاون آبخیزداری اداره‎کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به متوسط زمان اجرای پروژه‎های آبخیزداری در استان، گفت: این پروژه‌ها به طور مداوم و سالیانه انجام می‌شود و این اداره‌کل تاکنون تعهدات مصوب سالانه خود را تا پایان هر سال به نحو مطلوب اجرا کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه 86.6 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری را عرصه‌های منابع ملی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‎دهد، گفت: جنگل‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارند به‌طوری که موجب کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب و فرسایش خاک از همه مهم‌تر تولید اکسیژن می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌ به هر حال با حفظ و صیانت از جنگل‌های موجود، تامین و کاشت نهال در مناطق مستعد و توسعه پارکهای جنگلی و از همه مهم‌تر اعمال مدیریت جامع و فراگیر می‌توانیم در راستای جبران کمبودهای این استان در عرصه‌های جنگلی گام‌های اساسی برداریم.
وی افزود: تصور بعضی از افراد از تامین، تولید علوفه است اما جنگل‌ها ارزش زیست محیطی بالایی دارند و در واقع روی زمین هستند.
بهرامی با بیان اینکه حفظ و توسعه مراتع و جنگل‌های این استان تنها راهکار اصلی مقابله با آلودگی هوا محسوب می‎شود، گفت: باید حفظ و صیانت از منابع طبیعی به فرهنگ تبدیل شود و مردم باید مزیت‌های حفظ مراتع، منابع و مضرات تخریب را بشناسند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول